Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:32:33 GMT

نیازسنجی، آموزش های فنی و حرفه ای را اثربخش تر می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۲۳۴

نیازسنجی، آموزش های فنی و حرفه ای را اثربخش تر می کند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت مهارت ‌آموزی در جامعه کنونی گفت: نیازسنجی آموزشی در دانشگاه‌ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی باعث اثربخش‌ تر شدن آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای می‌شود.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی 31اردیبهشت در دومین جلسه شورای مهارت استان فارس بیان کرد: اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی و با توجه به بیکاری در جامعه و به ‌خصوص در بین افراد تحصیل‌ کرده بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعاملی که بین مراکز آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای فارس برقرار شده، حرکتی مثبت است، بیان داشت: لازم است دو طرف با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر گام‌های موثری درزمینه مهارت‌آموزی به دانشجویان بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین خواستار استفاده از تجارب موفق دیگر کشورها در تصمیم گیری‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

** طرح ایران مهارت
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در این جلسه با تشریح طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هدف اصلی این طرح را کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نیز ارائه آموزش‌های مهارتی موردنیاز بازار کار عنوان کرد.
حشمت کوشکی افزود: در سال گذشته 3 هزار و 776 نفر از دانشجویان در استان فارس از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.
وی با تشریح طرح 'ایران مهارت' اضافه کرد: این طرح برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی‌ کردن منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزش رسمی دوره متوسطه و تاکید رئیس جمهوری بر ارائه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان اجرا می شود.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای فارس هدف از اجرای طرح ایران مهارت را توسعه و تقویت فرهنگ کار از سنین پایه، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و هدایت تحصیلی آنان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار در حرفه ها و مشاغل گوناگون و کمک به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی دانش آموزان دانست.

** مهارت‌ آموزی در آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با مطلوب توصیف کردن نتایج طرح ایران مهارت گفت: موضوع مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش به صورت جدی در حال پیگیری است و برای آموزش مهارت هایی که بتواند دانش آموزان را برای ورود به بازار کار توانمند کند برنامه های بسیاری درحال اجراست.
علی‌عسکر نجفی افزود: براساس برنامه ‌ریزی جدید هر دانش‌آموز در پایان دوره متوسطه اول باید حداکثر یک مهارت را در دوره آموزشی 60 ساعته گذرانده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در سال جاری 10درصد مدارس دولتی و تمام مدارس غیردولتی و هیات امنایی متوسطه اول باید این طرح را اجرا کنند.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فني و حرفه اي مهارت آموزي طرح ايران مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، در مرکز میناب راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ شروع آموزش‌های طرح تابستانه فنی و حرفه‌ای در جاسک
محمد بذرافشان افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.
وی گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال