Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@02:00:00 GMT

قطر جام جهانی 48 تیمی نمی خواهد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۲۵۹

قطر جام جهانی 48 تیمی نمی خواهد

مدیرکل کمیته عالی قطر و دبیر کمیته برگزاری جام جهانی 2022 اعلام کرد که کشورش به دنبال افزایش تیم های حاضر در این رقابت ها نیست.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، بحث ورزشگاه‌ها و مسائل ترافیکی، تغییری که از پس همه اینها در نگاه دیگر کشورها به قطر ایجاد شده و نحوه استفاده قطر از پتانسیل‌های منطقه برای میزبانی در جام جهانی مواردی بود که در نشست خبری حسن الثوادی  دبیر کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌تر از همه اینها اما موضوع 32 تیمی ماندن رقابت‌ها یا افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به 48 تیم است که هنوز فدراسیون جهانی فیفا، نظر نهایی خود را درباره این موضوع اعلام نکرده است. با این حال برگزار کنندگان جام جهانی 2022 در این نشست مطبوعاتی اعلام کردند که هیچ تصمیمی مبنی بر اضافه شدن تعداد تیم‌های جام جهانی به 48 تیم ندارند.حسن الثوادی در این رابطه می‌گوید: «قبل از آنکه تصمیم نهایی برای افزایش تعداد تیم‌ها در ابتدای ماه ژوئن در پاریس اعلام شود، تصمیمات بر مبنای قالب همیشگی و از پیش تعیین شده 32 تیمی پیش می‌رود.»


مدیر‌کل کمیته عالی قطر اعلام کرد این تصمیم‌گیری بین فیفا و قطر گرفته خواهد شد. او توضیح می‌دهد: «اگر تصمیمی گرفته شود، بر مبنای اعتقاد ما به افزایش تیم‌ها خواهد بود اما اگر متوجه شویم که سودی در این تصمیم وجود ندارد یا اینکه نکات منفی آن بیشتر از مثبت است، تصمیم ما بر باقی‌ ماندن تیم‌ها به صورت 32 تیمی خواهد بود.»


او تأکید می‌کند: «گسترش تیم‌ها می‌تواند به این معنی باشد که فیفا به دنبال میزبانی مشترک در منطقه تحت نظر قطر است. یک پیشنهاد گیج‌کننده برای دوحه که موضوع تحریم طولانی‌مدت توسط عربستان سعودی و امارات متحده و متحدان آنها است.»


الثوادی اعلام کرد در صورت افزایش یافتن تیم‌ها (براساس مطالعه امکانپذیری) گسترش یافتن به سایر کشورها را ترجیح می‌دهد. او در جلسه مطبوعاتی برگزار شده در قطر اضافه کرد که مذاکرات بین فیفا و قطر ادامه دارد و تصمیم نهایی ماه آینده اعلام خواهد شد. با این حال اما مسوولان برگزاری مسابقات تا زمانی که تصمیم نهایی درباره 48 تیمی شدن مسابقات گرفته نشده، تمامی امکانات لازم برای برگزاری مسابقات را براساس 32 تیمی بودن تورنمنت آماده کرده‌اند.


احمد العبیدی، مدیر پروژه اعلام کرد که 41 اردوگاه تمرینی برای جام‌جهانی 32 تیمی آماده است که در صورت افزایش تعداد تیم‌ها این مساله را مورد توجه قرار خواهند داد. او در ماه مارس فیفا پیشنهاد کرده بود تعداد تیم‌ها تا سال 2022 و قبل از جام جهانی 2026  مکزیک، آمریکا و کانادا به 48 تیم افزایش پیدا کند.

قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آنها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.
تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.
این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.
انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • تصمیم کادرفنی برای یزدانی و قاسمپور
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران