Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@07:43:15 GMT

صلح تجاری زمین‌گیر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۶۸۹

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید تعرفه‌های او موجب شده است شرکت‌های خارجی خطوط تولید خود را از چین خارج و به سایر کشورهای آسیایی نظیر ویتنام منتقل کنند. او که با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد اظهار کرد توافق تجاری با چیننمی‌تواند ۵۰-۵۰ باشد. به گفته ترامپ آمریکا و چین توانسته بودند به توافقی قدرتمند برسند: «ما یک توافق خوب داشتیم، تا اینکه آنها آن را تغییر دادند و من هم گفتم مشکلی نیست، ما هم بر محصولات وارداتی از این کشور تعرفه وضع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، به نقل از «رویترز» از زمان آخرین دور مذاکرات که در تاریخ ۱۰ مه پایان یافت – روزی که همزمان دونالد ترامپ تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد، هیچ برنامه‌ریزی برای مذاکرات بیشتر میان دو طرف صورت نگرفته است. این اقدام ترامپ پس از آن بود که چینی‌ها توافقی را  که میان دو کشور درخصوص ایجاد تغییرات اساسی در راستای درخواست‌های آمریکا صورت گرفته بود زیر پا گذاشتند. از آن زمان لحن چینی‌ها تندتر شده است. در این رابطه آنها مدعی شده‌اند بعید است مذاکرات تجاری با آمریکا به منظور پایان دادن به جنگ‌تجاری حدود ۱۰ ماهه دو کشور به زودی از سر گرفته شود. ترامپ در این مصاحبه که دو روز پس از اقدام به افزایش تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری واردات چین با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» به میزبانی استیو هیلتون صورت می‌گرفت مدعی شد از حفظ تعرفه‌هایی که بر واردات چین اعمال کرده است خوشحال خواهد شد، چراکه کشورش از منبع این تعرفه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد به‌دست می‌آورد. رئیس‌جمهوری آمریکا البته در ادامه ابراز امیدواری کرد در نهایت پکن به توافق تجاری با او رضایت دهد، چرا که چینی‌ها درحال کشته شدن به دست تعرفه‌ها هستند. با این حال ترامپ می‌گوید پیش از آخرین دور مذاکرات به همتای چینی خود گفته بود توافق تجاری میان دو کشور نمی‌تواند ۵۰-۵۰ باشد و به‌خاطر اقدامات تجاری ناعادلانه چین این توافق باید بیشتر به نفع آمریکا باشد. در این گفت‌وگو ترامپ همچنین گفت جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری و معاون سابق رئیس‌جمهوری به‌خاطر اتهاماتی که درخصوص پسرش، هانتر بایدن مطرح است باید محاکمه شود. به گفته او اتهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه پسر بایدن با سوءاستفاده از موقعیت پدرش با یکی از بانک‌های دولتی توافق تجاری پرسودی امضا کرده است.

در پاسخ به این پرسش که آیا او باید محاکمه شود، ترامپ گفت: «این یک رسوایی است و اینکه بایدن گفته است چینی‌ها رقیب ما نیستند. چین یکی از رقیبان اصلی آمریکا است. آنها می‌خواهند جهان را تصاحب کنند.»

ضرر شرکت‌های کوچک آمریکایی از جنگ‌تجاری

به‌دنبال تنش‌های تجاری آمریکا و چین سهام کسب‌وکارهای کوچک بیش از شرکت‌های بزرگ آمریکایی کاهش یافته است. به عقیده کارشناسان، بنگاه‌های کوچک آمریکایی نسبت به غول‌‌های اقتصادی این کشور مسیری سخت‌تر در بحبوحه جنگ‌تجاری در پیش دارند، مگر اینکه چشم‌انداز اقتصاد آمریکا بهبود یابد. براساس پیش‌بینی‌های «وال‌استریت»، شاخص «اس‌اندپی»‌ برایسهام شرکت‌های کوچک در نیمه دوم ۲۰۱۹ به روند رو به رشد خود باز خواهد گشت. با این حال تشدید جنگ‌تجاری میان غول‌های اقتصادی دنیا می‌تواند این امید را بر باد دهد.

برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ کمتر به فروش خارجی وابسته هستند، کمتر در معرض آسیب‌های جنگ تجاری قرار دارند. البته در صورتی که اعمال تعرفه‌ها منجر به افزایش قیمت واردات شود، تا حدی که رشد اقتصادی آمریکا را محدود سازد، با توجه به اینکه شرکت‌های کوچک نسبت به چندملیتی‌ها انسجام مالی کمتری دارند، به شدت آسیب خواهند دید. به‌علاوه از آنجا که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی وابسته به عرضه‌کنندگان خارجی هستند، افزایش تعرفه‌ها، کالاهای وارداتی را بسیار گران خواهد کرد.  به گزارش «رویترز» از تاریخ ۵ مه که دونالد ترامپ در پیامی توییتری از قصد خود برای افزایش تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چینی از ۱۰ به ۲۵ درصد خبر داد، شاخص «اس‌اندپی ۶۰۰» که ترکیبی از سهام شرکت‌های کوچک است، کاهشی ۴/ ۵ درصدی و شاخص «راسل ۲۰۰۰»، شاخصی دیگر برای سهام شرکت‌های کوچک،  در مقایسه با کاهش ۹/ ۲ درصدی شاخص «اس‌اند‌پی ۵۰۰» کاهشی ۹/ ۴ درصدی یافته است. یکی از علل این امر این است شرکت‌هایی که برای ذخایر انبارهای خود به واردات وابسته هستند، در فاصله تهدید توییتری ترامپ و اجرایی شدن آن، فرصتی برای پر کردن انبارهای خود نداشتند. به‌علاوه در صورتی که آمریکا ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چینی را هدف تعرفه ۲۵ درصدی قرار دهد، این فشارهای منفی بر شرکت‌ها تشدید خواهد شد. در این رابطه پیش‌بینی‌های «وال‌استریت» حکایت از آن دارد که شاخص «اس‌اندپی ۶۰۰» نیمه اول را با بازدهی رکودی به پایان خواهد رساند. به‌علاوه آمارهای جمع‌آوری شده از یکی از کارشناسان برجسته «وال‌استریت»، نشان می‌دهد میانگین انتظارات سود هر سهم برای نیمه نخست امسال ۱۹ درصد کاهش یافته است، کاهشی که برای نیمه دوم ۹ درصد است. به عقیده کارشناسان این بدترین گزارش فصلی از سال ۲۰۰۹ برای شرکت‌های کوچک است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • افزایش تعرفه خرید برق از نیروگاههای کوچک مقیاس
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد