Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@11:46:24 GMT

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه و متفاوت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۷۰۶

زرشک پلو Zereshk Polo  یک غذای کلاسیک ایرانی است. بسیار خوشمزه و دارای مواد مغذی به همراه مقدار زیادی پروتئین و چربی های سالم است. زرشک پلو را به همراه مرغ زعفرانی سرو میکنند که طعم و مزه ی فوق العاده ای به این غذا میدهد .

مواد لازم برای پخت زرشک پلو با مرغ زعفرانی :

چند تکه مرغ 1 عدد پیاز 1 هویج تکه شده 1 عدد فلفل دلمه ی زرد کمی زعفران 2 قاشق رب گوچه فرنگی مقداری زرشک برنج به مقدار مصرف ادویه (نمک  / فلفل  / زردچوبه ) دستور پخت زرشک پلو :

اول از زعفران شروع میکنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید مقداری زعفران را  درون یک فنجانی که تکه یخی داخل ان ریخته ایم بریزید تا به خوبی در ان حل شود و رنگ زعفران ها نارنجی شود .

بعد از آن نوبت به سس گوجه فرنگی میرسد .اول مقداری روغن درون  یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید .زردچوبه ، نمک و فلفل را به روغن اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه آنها را با هم مخلوط کنید .2 قاشق رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید رنگ آن یک دست و تیره شود .مقدار کمی آب به آن اضافه کنید وصبر کنید تا آب بجوشد.بگذارید به مدت 2 تا 3 دقیقه آب بجوشد سپس آن را از روی حرارت بردارید .

مرغ:

ران مرغ (یا هر قسمتی از مرغ را که دوست دارید)را با نمک و فلفل آغشته کنید .در یک ماهیتابه به مقدار مناسب روغن بریزید و آن را روی  حرارت متوسط قرار دهید .میتوانید به روغن مقداری کره نیز اضافه کنید و صبر کنید تا کره ذوب شود .مرغ ها را درون تابه بگذارید و صبر کنید تا هر دو طرف مرغ کاملا سرخ شود .زعفران مایع را که از قبل اماده کرده اید داخل ماهیتابه و روی یا کنار مرغ ها بریزید .مرغ ها تقریبا 7 دقیقه نیاز دارند تا به طور کامل سرخ شوند .بعد از ان مرغ ها را از داخل ماهیتابه بیرون بیاورید و درون یک ظرف دیگر بگذارید .پیاز ، فلفل دلمه و هویج را درون همان ماهیتابه بریزید .نیازی نیست دوباره روغن به ماهیتابه اضافه کنید زیرا ران مرغ به اندازه ی کافی چربی دارد .این مواد را به مدت 2 دقیقه روی گاز نگه دارید و بعد از آن مرغ را دوباره به ماهیتابه برگردانید و روی مواد قرار دهید .

سس گوجه فرنگی که آماده کرده اید از قبل به مواد و مرغ اضافه کنید و سپس باقی مانده ی زعفران مایع را اضافه کنید .و بگذارید به مدت 40 تا 45 دقیقه روی حرارت کم بماند تا مواد آن کاملا نرم شود و مرغ کاملا پخته شود .

طرز تهیه ی برنج یا پلو  :

برنج ها را دوبار بشویید .این کار باعث میشود نشاسته ی برنج کاهش پیدا کند .در یک قابلمه تقریبا 8 لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید آب بجوشد .برنج و مقدار لازم نمک را درون قابلمه بریزید و بگذارید به مدت 7 دقیقه برنج در آب جوش باقی بماند . برای دانستن اینکه زمان اب کشی برنج رسیده یا نه ، چند دانه برنج بردارید ، اگر برنج ها نرم و انعطاف پذیر بود یعنی شما توانستید برنج را به دو طرف خم کنید و برنج خورد نشد آن زمان میتوانید برنج را اب کشی کنید .برنج ها را درون یک صافی یا سبد بریزید تا اب ان کاملا تخلیه شود .مقداری آب سرد روی برنج بریزید و ان را بشویید . مقداری روغن در ته قابلمه ی خود بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید .میتوانید برای طعم دادن به ته دیگ خود کمی زعفران نیز ته قابلمه بریزید .و بعد روی روغن و زعفران را کاملا با نان بپوشانید .و بعد برنج را روی نان بریزید و سعی کنید برنج را در وسط قابلمه جمع کنید و شکل یک کوه دربیاورید .با استفاده از ته قاشق یا کف گیر ، سوراخ یا گودی هایی روی برنج ایجاد کنید .این کار کمک میکند برنج شما چسپناک نشود و بخار آن بیرون بیاید . نصف فنجان آب روی برنج بریزید و درب قابلمه را با پارچه ی مخصوص بپوشانید و ان را روی قابلمه بگذارید .چند دقیقه قابلمه را روی حرارت بالا نگه دارید تا برنج شروع به بخار پس دادن کند .بعد از این چند دقیقه 4 قاشق غذاخوری روغن روی برنج بریزید و دوباره درب قابلمه را بگذارید .و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت خیلی کم بماند تا برنج  کاملا پخته شود.

بعد از 40 دقیقه اگر دیدید برنج به طور کامل نپخته میتوانید 4/1 فنجان اب به برنج اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه ی دیگر روی حرارت بماند .

چند دقیقه قبل از سرو غذا زرشک را اماده کنید .زرشک ها را با آب ، روغن ، شکر و زعفران مایع مخلوط کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه روی حرارت کم بماند تا رنگ قرمز براق  به خود بگیرد .

برای سرو کردن  این غذا هم میتوانید برنج و مرغ را در یک بشقاب سرو کنید و هم میتوانید آن ها را در بشقاب های جداگانه قرار دهید .

برای آشنایی با طرز تهیه قورمه سبزی Ghormeh Sabzi یکی دیگر از خورشت های خوشمزه ایرانی میتوانید به سایت www.epersianfood.com مراجعه کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زرشک پلو مرغ زعفرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   برای بستنی:   6 عدد زرده تخم مرغ   شیر 450 گرم   شکر 150 گرم   به طور مساوی به 3 قسمت تقسیم کنید   مگنوم شکلاتی فندقی:   1/3 سس کاسترد   مقداری دانه وانیل   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات تلخ 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 30 گرم   مقداری فندق خرد شده   مگنوم ماچا:   1/3 سس کاسترد   ماچا 3 گرم   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات سفید 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 35 گرم   ماچا 4 گرم   مگنوم سفید تمشکی:   1/3 سس کاسترد   پوره تمشک   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات سفید 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 35 گرم   تمشک یخ زده خرد شده 5 گرم       منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم) طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم) طرز تهیه نان خامه‌ای به سبک قنادی با تمامی ترفند‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست