Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا به گروه‌های فعال در حوزه فناوری درباره خطر احتمالی تجارت با چین هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقامات در جلسه‌هایی درباره خطراتی از جمله تهدید حملات سایبری و دزدی دارایی‌های معنوی به شرکت‌های فناوری، دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه کارآفرینی در کالیفرنیا و واشنگتن هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این نشست‌ها تازه‌ترین نمونه از مواضع شدید دولت آمریکا علیه چین است. در بیانیه‌ای که برای روزنامه "فایننشال تایمز" ارسال شده، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه و یکی از سیاستمدارانی که این نشست‌ها را ترتیب داده، بر دلیل برگزاری این جلسات تاکید و اظهار کرده است: مهم است که شرکت‌های آمریکایی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های تجاری این تهدید را کاملاً درک کنند.

روبیو افزود: دولت چین و حزب کمونیست بزرگ‌ترین تهدید طولانی‌مدت علیه دولت و امنیت ملی آمریکا هستند.

افرادی که در این نشست‌ها، گزارش‌های مربوط به این تهدیدها را ارائه کرده‌اند، شخصیت‌های عالی‌رتبه جامعه اطلاعاتی آمریکا همچون دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی بوده‌اند. همچنین گزارش شده است، در این نشست‌ها اطلاعات محرمانه‌ای نیز ارائه شده‌اند.

فایننشال تایمز گزارش کرده است که برگزاری این نشست‌ها از اکتبر سال گذشته آغاز شده‌اند. از آن زمان تا کنون جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین تشدید شده است.

کاخ سفید اخیراً اعلام کرده است که شرکت‌های آمریکایی از خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های خارجی خاصی همچون هواوی چین منع خواهند شد.

دولت ترامپ اظهار کرده است که این ممنوعیت برای مقابله با تهدید نظارتی و جاسوسی تجهیزات ساخت چین لازم است اما احتمالاً این ممنوعیت تاثیری بزرگ بر مشتریان این شرکت در سراسر جهان داشته باشد. همچنین گزارش شده است که شرکت گوگل دیگر قادر نخواهد بود که نسخه کامل اندروید خود را در اختیار محصولات هواوی قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال 1398 با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود 1500 متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه‌شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ مجوزهای لازم وارد بازار شود.

پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم‌آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت‌کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از 150 مرکز پزشکی در داخل کشور به کشورهای آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد