Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا که مدتی است همزمان با اعزام نیرو به منطقه از مذاکره با ایران هم صحبت می‌کند، گفت: در این مورد صحبتی نداشته‌ایم، باید ببینم چه می‌شود. اگر آن‌ها تماس بگیرند، قطعا مذاکره خواهیم کرد، کاملا به آن‌ها بستگی دارد. می‌خواهم زمانی تماس بگیرند که آماده باشند. اگر آماده نیستند، نیازی نیست خودشان را به زحمت بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش صدای ایران از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که خود هفته گذشته در تلاش برای جلب توجه جمهوری اسلامی شماره تماسش را برای تحویل به ایران به دولت سوئیس تحویل داده بود، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت اگر ایران آماده مذاکره نیست، نباید تماس بگیرد.

او که پیش از حضور در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره احتمال درگیری با ایران، گفت: «درباره ایران باید ببینیم که چه می‌شود، اما آن‌ها خیلی خصمانه رفتار کرده‌اند و واقعا محرک شماره یک ترور هستند.»

وی درباره اینکه آیا ایران منافع ایالات متحده را هدف قرار داده، با بیان اینکه اگر ایران چنین کاری کند، «مرتکب اشتباهی بزرگ شده»، افزود: «ما به هیچ‌وجه نشانه‌ای نداریم مبنی بر اینکه اتفاقی افتاده یا خواهد افتاد، اما اگر اینطور شود، روشن است که این کار با قدرتی عظیم پاسخ داده می‌شود، ما انتخاب دیگری نداریم.»

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش کرده‌اند حوادث اخیر در بندر «فجیره» امارات، تأسیسات نفتی عربستان سعودی و سفارت آمریکا در بغداد را به ایران نسبت دهند. روز گذشته «لیندسی گراهام» از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی گفت «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایران را به دست داشتن در این اتفاقات متهم کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس درباره احتمال مذاکره با ایران هم گفت: «در این مورد صحبتی نداشته‌ایم، باید ببینم چه می‌شود. اگر آن‌ها تماس بگیرند، قطعا مذاکره خواهیم کرد، کاملا به آن‌ها بستگی دارد. می‌خواهم زمانی تماس بگیرند که آماده باشند. اگر آماده نیستند، نیازی نیست خودشان را به زحمت بیاندازند.»

ترامپ در هفته‌های اخیر همزمان با اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه غرب آسیا، بارها از آمادگی برای گفت‌وگو با ایران صحبت کرده است. یک مقام آمریکایی چند روز پیش گفته بود اعضای کاخ سفید به تلفن چشم دوخته‌اند بلکه ایران با آمریکا تماس بگیرد.

«وندی شرمن» عضو تیم آمریکا در مذاکرات سال ۲۰۱۵ با ایران، با اشاره به موضع‌گیری‌های متناقض دولت ترامپ در قبال ایران، گفته است که واشنگتن تلاش می‌کند الگوی کره شمالی را روی ایران پیاده کرده و از یکسو با تهدید نظامی و از سوی دیگر با تلاش برای کشاندن تهران پای میز مذاکره، از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایران صدای ایران ایران صدا دونالد ترامپ وندی شرمن واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند

رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در تجاوز به غزه و ایجاد قحطی در این باریکه، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا که بزرگترین نهاد امدادرسان در غزه محسوب می‌شود را متهم به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر کرد. همین امر کافی بود تا کشور‌های غربی کمک‌های خود به این آژانس را قطع کنند؛ موضوعی که در نهایت فلسطینیان را در خطر گرسنگی قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، پس از ارائه گزارش مستقل سازمان ملل پیرامون رفع اتهام از آنروا، اکنون نروژ از کشور‌های غربی خواسته کمک‌های خود به این نهاد مهم سازمان ملل را از سر بگیرند. 

اسپین بارث اید، وزیر خارجه نروژ در این باره گفت: سازمان آنروا تنها راه نجات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به شمار می‌رود. ما از کشور‌هایی که همچنان به توقف کمک‌های اهدایی خود به این نهاد مبادرت کرده اند می‌خواهیم کمک رسانی خود به آنروا را از سربگیرند. 

وی با اشاره به شرایط نامساعد غزه به دلیل جنگ ۲۰۰ روزه، خاطرنشان کرد: شرایط غزه اکنون فاجعه بار بوده و این باریکه نابود شده است. فلسطینیان از فقدان همه چیز رنج می‌برند و بسیاری اکنون با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند. حضور سازمان آنروا در غزه برای فعالیت‌های بشردوستانه سایر سازمان‌های امدادرسان حیاتی است. 

وزیر خارجه نروژ در پایان خاطرنشان ساخت: آنروا فراتر از یک سازمان بشردوستانه است. این نهاد به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل ایجاد شده است. آنروا تعهد جامعه بین المللی برای آوارگان فلسطینی و حقوقشان است. 

آمریکا و آلمان، دو کشور بزرگ اهدا کننده به سازمان آنروا از زمان مطرح شدن ادعا‌های صهیونیست ها، کمک‌های امدادی خود به این نهاد را به حال تعلیق در آورده اند. کنگره آمریکا پا را فراتر نهاده و عدم کمک رسانی به آنروا را به قانون مبدل ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان