Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:07:55 GMT

حاشیه‌ای جدید برای تلویزیون

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۸۲۱

حاشیه‌ای جدید برای تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  چند روزی است که در پی برخی زمینه سازی‌ها، مطالبی غیرمستند در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها با محوریت پخش تبلیغات محصولات بهداشتی «بدون‌مجوز» از شبکه‌های مختلف رسانه‌ملی منتشر شده است. به عنوان نمونه، در برخی خبرگزاری‌ها در مطلبی با عنوان «لوسیون تقویت‌کننده موی بهاره مجوز ندارد» به نقل از سخنگوی سازمان غذا و دارو چنین ادعا شده که سازمان صداوسیما با وجود اینکه این محصول مجوز ندارد، آن را تبلیغ می‌کند و جالب آنجاست که این  ادعا، بدون استعلام و هر گونه بررسی از بخش های مربوطه سازمان و دریافت واقعیت ماجرا، در فضای مجازی و برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها با عناوین دیگری بازنشر و موجب ایجاد ابهامات زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این مطالب، ضمن تکذیب ادعاهای فوق اعلام می‌شود که در سازمان صداوسیما، تبلیغ هر یک از محصولات، اعم از بهداشتی، آرایشی، غذایی و... مشروط به داشتن مستندات لازم از مراجع ذیصلاح است و در این زمینه هیچ استثناء، تبصره و مسامحه ای وجود ندارد. محصول ذکر شده نیز دارای پروانه بهداشتی ساخت به شماره 10317/ 135/ ص/ 96 به تاریخ 22آذر سال 96 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاونت غذا و دارو  است و مدارک آن به سازمان صداوسیما ارائه شده و در پرونده این شرکت، موجود است.

یادآوری این نکته ضروری است که اداره کل بازرگانی صداوسیما در مرحله پیش از تبلیغ انواع محصولات در شبکه‌های مختلف اعم از رادیویی و تلویزیونی، با در نظرگرفتن حقوق مخاطبان به عنوان اصلی حیاتی، مجوزهای صادره از سوی مراجع ذیصلاح را اخذ می‌کند و البته بررسی کیفیت محصول به عهده مراجع مربوطه ( صادرکننده ) است.

اداره کل بازرگانی با هدف تنویر افکار عمومی در صورت نیاز آمادگی ارائه مدارک مربوط به  این شرکت را در مراجع ذیصلاح دارد و ضمن رد ادعای یک مقام مسئول در این سازمان، مبنی بر فقدان مجوز، این سوال را مطرح می‌کند که چطور می‌شود مجوز و پروانه بهداشتی ساخت را صادر کرد اما شرکت‌ها  را از حقوق طبیعی خود نظیر بازاریابی و تبلیغات منع کرد؟!  که این نوعی تناقض و مغایر با سیاست‌های رونق تولید در کشور است.

 در پایان مجدداً یادآور می‌شود که شرط اولیه معرفی و تبلیغ تمام کالاها و محصولات، ارائه مجوز معتبر از مراجع ذیصلاح است و هیچ محصول بدون مستندات لازم از مراجع مربوطه از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تبلیغ نمی‌شود. شایسته است اصحاب رسانه نیز پیش از انتشار هرگونه مطلب که موجب ایجاد نگرانی و دامن زدن به ابهامات در جامعه می‌شود، نسبت به استعلام مستندات و کسب اطلاعات دقیق از نهادهای مربوطه، اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات تلویزیون حقوق رسانه سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

هاشم داداشپور رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بین‌الملل گفت: اگر دانشگاهی می‌خواهد در حوزه دانشجویان بین‌الملل فعال شود باید موضوع مربوط به ارائه خدمات خوابگاهی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاهی خوابگاه ندارد حتما باید مجموعه‌ای از واحد‌های مسکنوی را بررسی کرده و تحت نظازت خود قرار دهد و آن را به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد.

داداش پور با اشاره به فراهم کردن خوابگاه ازطریق خوابگاه‌های خودگردان و استیجاری گفت: یا دانشگاه خود خدمات خوابگاهی دارد که قطعا باید به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد یا خدمات خوابگاهی ندارد که در این شرایط باید واحد‌های خوابگاهی مناسب را تامین کند که از طریق آن دانشجویان بین‌اللملی که برای تحصیل به کشور ما می‌آیند دچار مشکل در حوزه خدمات رفاهی نباشد.

وی افزود: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بخشی از خوابگاه‌های دانشگاه‌های ما استیجاری یا خودگران هستند اگر سیستم جذب دانشجوی بین‌الملل در کشور راه بیفتد خود به خود خوابگا‌های استیجاری یا خودگران رونق ییدا می‌کند؛ مردم خودشان در این حوزه  سرمایه گذاری می‌کنند  و در قبال ارائه خدمات منابع مالی دریافت می‌کنند.

داداش‌‌پور نظارت دانشگاه بر خوابگاه را الزامی دانست و گفت: در عین حال همه خوابگاه‌ها و واحد‌های استیجاری خارج دانشگاه باید زیر نظر دانشگاه مربوطه فعالیت کنند؛ تا بتوانیم ظرفیبت‌هایی را شکل بدهیم که در خدمت دانشجویان و دانشگاه‌ها باشد. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود
  • بازخوانی پر پرواز شادمهر عقیلی با مجوز صداوسیما
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم