Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: صادرکنندگان محصولات‌کشاورزی استان روزانه ۵۰ کانتینر صیفی‌جات به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر می‌کنند.

رحیم بنا مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۵۰ کانتینر صیفی‌جات از البرز به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: یخچال‌های این کانتینرها برای فعالیت به سوخت نیاز دارند ولی متأسفانه سوخت با نرخ دولتی برای این یخچال‌ها در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل کمبود سوخت باعث کاهش کیفیت و گاه فاسد شدن محصولات زراعی صادراتی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی توضیح داد: مواد اولیه موجود در اکثر کارخانجات ما تنها پاسخگوی تأمین نیاز دوماه است و این واحدها نیازمند تخصیص ارز دولتی برای خرید مواد اولیه هستند.

این مسئول افزود: اگر برای رفع این مشکل حاد چاره اندیشی نشود، به تدریج خطوط محصولاتی‌که با مواد اولیه وارداتی تولید می‌شود تعطیل خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه بازگشت ارز صادراتی مشکل ساز بوده، گفت: با اعلام دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص ارز نیما و نیز برگشت ارز صادرات به کشور، در واردات مواد اولیه دست انداز ایجاد شد، چون در این دستورالعمل برای واردات مواد اولیه برنامه منطقی پیش بینی نشده است.

بنا مولایی ادامه داد: باید با تعامل برای مشکل ایجاد شده چاره جویی شود تا واحدهای تولیدی بتوانند با ارز دولتی مواد اولیه خود را وارد کنند و حرکت چرخ تولید همچنان ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: بدون شک با همدلی و هم افزایی بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی تنگناها و موانع موجود در مسیر رونق تولید و کسب و کار برطرف می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه