Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید بشیر حسینی با ابراز تأسف از اینکه خیلی از افراد مبتنی بر استعدادشان در مدرسه و دانشگاه ها حضور ندارند و دنبال استعدادهای نهفته وجود خودشان نرفته‌اند خاطرنشان کرد: اصولا سیستم آموزشی استعدادهای افراد را کشف و شکوفا نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، جشن «یار دبستانی من» عصر روز گذشته مصادف با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور سید بشیر حسینی و آریا عظیمی‌نژاد و همچنین خانواده شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان از هر طیف و سلیقه فرهنگی سیاسی آمده بودند تا بعد از ظهری دانشجویی را فارغ از همه تعلقات و روزمرگی ها سپری کنند و قبل از ورود مهمانان فضای شاد دانشجویی و پخش سرودهای انقلابی شور خاصی را در سالن ایجاد کرده بود.

در این مراسم آریا عظیمی‌نژاد موسیقی‌دان، آهنگساز و داور برنامه تلویزیونی عصر جدید و سید بشر حسینی استاد و کارشناس ارتباطات و رسانه در مورد اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان در کشور توضیحاتی ارائه دادند.

عظیمی‌نژاد گفت: قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» جزو افتخارات درخشان من محسوب می شود و باتوجه به اینکه برای امام رضا(ع) ساخته شده خاطرات خوبی از آن قطعه دارم.

وی افزود: در برنامه عصر جدید هم شرکت کننده ای بدون اینکه اطلاع داشته باشد که این قطعه ساحته من بوده از آن استفاده کرد که حسی خوشایند در برنامه رقم خورد.

این آهنگساز گفت: استاد کریم خانی روز ضبط برنامه روی فرم نبود و پس از چندین بار تکرار اصلا تصمیم بر لغو برنامه گرفتند و دلشان از همین موضوع شکست لذا بعد از دگرگونی حالشان به اذعان خود ایشان بهترین قطعه را خواندند.

وی افزود: داور تخصصی برای هر موضوع در نظر نداشته ایم و کلیت زیبایی شناختی، هماهنگی و اثرگذاری روی مخاطب برایمان اهمیت دارد.

وی افزود: دغدغه این را داشتم تا وجهه ای از موسیقی را نشان دهم که بگویم موسیقی حرمت دارد و وسیله ای برای تعالی روح انسانی است و اثرگذاری ویژه و بالاتری نسبت به کلام دارد.

برای آینده داشتن برنامه عصر جدید دعا کنید

سید بشیر حسینی اظهار کرد: برای آینده داشتن برنامه عصر جدید دعا کنید چراکه در کشور این دست برنامه ها که با بی دقتی از طرف تیم سازنده یا فشار بیرونی منحل شده شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این قالب برنامه سازی هر سال در کشورهای مختلف دنیا در حال تکرار است افزود: این برنامه در صورت صحیح رفتن مسیر لوکوموتیوی می شود تا سیستم آموزشی کشور را متحول کند.

حسینی ضمن ابراز تأسف از اینکه خیلی از افراد مبتنی بر استعدادشان در مدرسه و دانشگاه ها حضور ندارند و دنبال استعدادهای نهفته وجود خودشان نرفته اند خاطرنشان کرد: اصولا سیستم آموزشی استعدادهای افراد را کشف و شکوفا نمی‌کند.

وی افزود: شناسایی استعداد برای خودمان نیز مسئله نیست و در پی شناخت آن نبوده ایم و باید زمین بی نظیر هر کدام از ما که خداوند آن را برای شکوفایی استعداد ما آفریده است شناخته شود.

این استاد حوزه ارتباطات و رسانه تصریح کرد: نگرانی ما از این است که سیستم آموزشی کاری می کند که ما در پی استعدادهایمان نیستیم و جستجو نمی کنیم لذا امیدواریم عصر جدید اولین جرقه ای که می زند این باشد که مقوله استعدادها را جدی بگیریم و اگر این برنامه در بین مردم جا بیفتد و تلاش داشته باشند، می تواند چرخه خوبی راه اندازی کند و به همین امید پای عصر جدید ایستاده ایم و ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در برنامه سازی ظرفیت رسانه ای خاصی وجود دارد و از عصر جدید نیز باید همان اندازه توقع داشته باشیم افزود: هر برنامه ای در قالب و بستری ساخته می شود و قبول داریم که برنامه بی نقص نیست.

حسینی در پاسخ به اینکه برخی داوران تجربه کافی در برخی زمینه ها را ندارند گفت: 47 گونه اجرا در عصر جدید بوده لذا نمی‌توان این تعداد داور داشته باشیم و شدنی نیست.

این کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه خاطرنشان کرد: در قالب برنامه ثبات داوران بسیار مهم است که در این زمینه نوع داوری بسیار بحث داشته ایم و شاخص های زیادی مطرح شده است که البته مسابقات حوزه های تخصصی جدا برگزار می‌شود.

وی افزود: قطعا نباید همه چیز را از یک برنامه توقع داشت اما توقع داریم برنامه عصر جدید پیشران و پیشتاز در این عرصه باشد.

برنامه عصر جدید کپی برداری و تقلید نیست

ایمان قیاسی مجری برنامه عصر جدید دیگر مهمان همایش در مورد عدم تقلیدی و کپی بودن بودن این برنامه گفت و از حضار و دانشجویان ارائه انتقادات و نظرات تخصصی خودشان را به عنوان قشر مهم جامعه خواستار شد تا در جذابیت ادامه برنامه مؤثر باشد.

وی افزود: برنامه عصر جدید کپی برداری و تقلید نیست چراکه در همه نقاط جهان در حال استعدادیابی هستند و زودتر باید شروع می‌کردیم.

مجری برنامه عصر جدید با اشاره به اینکه برای موسیقی و ترانه سازی کارگاه های فراوانی داریم گفت: در موضوعات نویسندگی و دکلمه ساختن برای مخاطب عام جذابیت بالایی ندارد.

وی افزود: شرط ما نمایش قابل اجرا برای مخاطب عصر جدید است و لذا باید از لحاظ بصری جذابیت لازم را داشته باشد.

 

ارشا اقدسی بدلکار سینمایی با اعلام اینکه من هیچگاه پیشمان نشده ام گفت: در پی آرزوها و علایق باید گام برداشت و اگر راه دل با استفاده از عقل دنبال شود قطعا موفقیت آمیز است.

وی افزود: ببینید قلب چه چیزی را می خواهد به آن عمل کنید چون ذات انسات پاک است از ته دل هر چه بخواهد نیکی است.

 

در پایان با حضور مسئولان دانشگاه و دانشجویان به پاس رشادت و جان فشانی های شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی از خانواده این شهید با اهدای تمثال این شهید والامقام تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟