Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: سوزاندن بقایای گیاهی مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و فرد متخلف به جزای نقدی وحبس تا یک سال محکوم می‌شود. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنده، حکمت اله همتی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل بارش کم سابقه باران در 50 سال اخیر نزدیک به 10 هزار تن  غلات  و دانه‌های روغنی از مزارع شهرستان لنده برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برداشت مزارع غلات نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: در سال زراعی 97-98 6 هزار تن گندم و 3 هزار و 500 تن جو از مزارع شهرستان برداشت شد.

خوزستان| کاه و کلش مزارع رامهرمز با ارزش 50 میلیارد تومان در معرض آتش سوزی

همتی‌نژاد با بیان اینکه وجود کاه و کلش برای حاصلخیزی خاک ضروری است، ادامه داد: سوزاندن بقایای گیاهی سبب کاهش مواد الی خاک،کاهش جمعیت میکروب‌های مفید خاک،کاهش عناصر غذایی وافزایش فشردگی خاک و سله بندی خاک می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده افزود: سوزاندن بقایای گیاهی مطابق ماده 688قانون مجازات اسلامی، مواد 4 و 6 قانون مدیریت پسماند جرم بوده و مجرمان به جزای نقدی و حبس تا یک سال محکوم می‌شوند.

همتی‌نژاد بیان کرد: انتظار می‌رود کشاورزان ضمن برخورداری از سوزاندن بقایای گیاهی، نسبت به افزودن بقایای گیاهی به خاک همراه با کود ازته با استفاده از ادوات مناسب به خاک ورزی حفاظتی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بهره برداران می‌توانند با استفاده از تسهیلات حمایتی که  گرفته شده از این ادوات و ماشین آلات کشاورزی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا