Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) ناحیه مقداد جای سوزن انداختن نبود. بسیاری از کسانی که صبح را روزه بودند، شب مسیر بندگیشان را در شادی کردن به مناسبت سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) می‌دیدند. بسیاری، تنها پس از گذشت چند دقیقه از صرف افطار، به مهدیه امام حسن مجتبی (ع) آمده بودند و برخی هم افطارشان را در همان جا باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام آغاز سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری کارشناس مذهبی، داخل مهدیه دیگر جای نشستن نبود. پس از دقایقی اطراف مهدیه و حیاط ناحیه هم مملو از جمعیت شد. تراکم جمعیت اجازه نمی‌داد، کسانی که در حیاط بودند، مراسم را حتی از ال سی دی بیرون مهدیه مشاهده کنند. بسیاری برای این که در فضای هیئت باشند، روی پا ایستاده بودند. به همین دلیل مسئولان برگزاری مجبور شدند، داخل حیاط، موکت‌هایی را پهن کنند، که حضار آنجا بتوانند، بنشینند.

رفته رفته، شور و هیجان هیئت بیشتر و بیشتر شد. پس از سخنرانی، حاج احمد نیکبختیان اشعاری را در مدح امام مجتبی (ع) خواند. در ادامه سرودی با نوای این مداح و همراهی حضار انجام شد. با ورود، حاج سعید حدادیان و پس از آن حاج مجید بنی فاطمه، مجلس جان دوباره‌ای به خود گرفت.

هم خوانی‌ها و ترکیب مظلومیت، غریبی، کرامت و عشق به امام حسن (ع) در اشعار مداحان، فضایی از غم و شادی توأمان را ایجاد کرده بود. حضور پر شور مردم هم هوای بهاری نیمه رمضان ۹۸ را به یک هوای گرم تابستانی تبدیل کرد. به راستی که عشق به اهل بیت (ع) و توجه به کریم اهل بیت (ع) در هر شرایطی از ذهن شیعیان این مرز و بوم نخواهد رفت. مراسم‌های اینچنینی، استناد خوبی برای اثبات این ادعاست.

گفتنی است مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) هیئت محبان فاطمه الزهرا (س)، شامگاه دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) واقع در ناحیه مقداد با مداحی حاج احمد نیکبختیان، حاج سعید حدادیان، حاج مجید بنی فاطمه و حاج محمد حسین حدادیان برگزار شد. این هیئت به همت هیئت رزمندگان شرق تهران در ماه مبارک رمضان میزبان مردم شریف است.

انتهای پیام/

جشن بزرگ هیئت محبان الزهرا (ع) به مناسبت میلاد امام حسن (ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی رمضان 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه  در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: این جشن در برگیرنده نماد‌های درست، بزرگ و عظیمی بود که به آنها توجه شد و نشان داد عمق دینداری و تعلق مردم ما به کتاب الهی بسیار زیاد است؛ به خصوص که اگر این پیام در قالب هنر به جامعه منتقل شود، بسیار والاست.

وی یادآورشد: این اتفاق از افتخاراتی است که از همه خادمان قرآن به ویژه صداوسیما و سازمان تبلیغات باید تشکر کرد. به خصوص از دست اندرکاران این برنامه و کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه خودشان بودند باید تشکر کرد کار فوق العاده بزرگ، عزیز و ماندگاری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • ضیافت کریمانه امام حسنی‌ها در زرین دشت برگزار شد
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروندکنار
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروند کنار
  • پخت ۵ تن حلیم در گناوه به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)
  • فیلم I افطاری بزرگ 6 کیلومتری به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)
  • خراسان جنوبی در میلاد امام حسن مجتبی  (ع) غرق در شادی
  • اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • حال‌وهوای بهاری بارگاه شمس‌الشموس در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع)