Web Analytics Made Easy - Statcounter



سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت حسین هدایتی به 20 سال حبس خبر داد.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی در سومین نشست خبری امروز با خبرنگارانبا اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید پرونده مربوط به حسین هدایتی مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی صادر شد و بر این اساس، طبق رأی صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، حسین هدایتی فرزند علی اکبر به جرم اخلال عمده در نظام پولی کشور به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل ۴۸۸ میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم دیگر سید مهدی موسوی نژاد به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۵ سال حبس و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ۹۳۰ میلیارد ریال در حق بانک سرمایه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. همچنین علی اکبر یقینی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و مجتبی کیان پیشه به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است.

وی اضافه کرد: در دادنامه‌های صادره دیگر، محمد محسنی آهویی به جرم اخلال در نظام ارزی به ۱۰ سال حبس، ضبط ارزهای مکشوفه و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و محمد حسین عابدینی نژاد به جرم اختلاس به چهار سال حبس و انفصال دائم از مشاغل دولتی و استرداد یک هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در حق صندوق دولت و آقای جهانگیر حجتی نجف آبادی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۳ سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در حق ۳۱ نفر از شکات محکوم شده‌اند. همچنین سیدحمیدرضا رضوی به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش ارز بدون مجوز به تحمل ۳ سال حبس و ضبط ارزهای مکشوفه، سید رضا میری به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل ۳ سال حبس و نوید محمدی فرزند غلامرضا به جرم اخلال در نظام ارزی کشور به تحمل ۳ سال حبس و ضبط ارزهای مکشوفه محکوم شده‌اند.

صدور حکم برای دو جاسوس آمریکا و عربستان

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محکومیت دو جاسوس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، گفت: هفته گذشته یکی از موارد نفوذ فرهنگی را توضیح دادم. این فرد کسی بود که به دنبال استحاله فرهنگی و تغییر رویکرد و ارائه آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی مغایر با شئون اسلامی و ایرانی ما بود. این فرد علاوه بر وابستگی به بریتیش کانسل، تحت تعلیمات سرویس انگلستان آموزش‌هایی را دیده بود و از امکانات وزارت خارجه انگلستان برخوردار بود.

برخی از این تئاترهایی که سروصدا کرد و بعضاً شنیده شد، موقع برگزاری همکاران ما مجبور شدند سالن را ببندند، جزو تئاترهایی بود که تحت تعلیم این جریان روی صحنه رفته بود. همچنین پرونده‌هایی را در حوزه سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف در دستور کار داریم که اخیراً دو نفر از جواسیس وابسته به سرویس آمریکا و عربستان، احکامشان صادر شده است.

ادامه دارد…

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز تصریح کرد: مهم است که دارایی‌های یک مسؤول پیش از رسیدن به یک منصب و پس از آن برای مردم شفاف‌سازی شود. این مسؤولیت‌، دستاورد یک نظام است باید به آن اعتنا تا مشکل مردم رفع شود.

وی گفت: در کشور ما، وقتی مسؤولی تخلف می‌کند، اعلام می‌شود که ۵ یا ۶ هزار میلیارد رفت، وقتی این پول‌ها به بیت‌المال بر می‌گردد، چرا فضای مجازی آن را رسانه‌ای نمی‌کند؟ یک دسته فقط به دنبال این هستند که نقاط ضعف این نظام را به رخ مردم بکشند، چرا وقتی دستگاه قضا برخورد قاطع می‌کند، گفته نمی‌شود. کسانی که به بیت‌المال دست درازی کردند، به سزای اعمال خود رسیدند، اما حاضر نمی‌شوند آن را رسانه‌ای کنند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: معرفت این شب مهم است. از خود بپرسیم چرا یک شب از هزار شب یعنی هشتاد سال برتر است؟ گاهی یک عمر صدساله انسان به خواب و غفلت می‌گذرد. انسان اگر یک شب از سر اخلاص، توبه می‌کند، خداوند برای او جبران ما فات می‌کند. البته حق‌الناس، سر جای خود است و نماز نخوانده و روزه نگرفته باید قضا شود. تلاش کنیم در این شب، کمال استفاده را ببریم.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به شعار سال اظهار کرد: مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است. تجربه بیش از چهل سال انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هر کجا در نظام اسلامی با مشکل و بن بست مواجه شدیم، حضور مردم در میدان سبب شده تا مشکل رفع شود. در مسائل اقتصادی نیز چنین است. امروز سهم مشارکت مردم در اقتصاد کمتر از ۱۰ درصد است. یعنی نود درصد دولتی است.

حجت الاسلام موسوی‌فرد تأکید کرد: اگر بنا است جهش یا کار پرسرعتی اتفاق بیفتد، زمینه را برای حضور مردم فراهم کنیم و اگر قرار شد بخشی از مراکز دولتی را واگذار کنیم، مثل هفت تپه و گروه ملی نباشد که رها شود و بعد مردم مستأصل شوند. باید نظارت دقیق باشد.

وی با اشاره به بحث حجاب گفت: درد جامعه دینی ما، حجاب است. مردم و مسؤولان دارند کم کاری می‌کنند. مسؤولان به تنهایی نمی‌توانند کاری کنند. از امروز یک پویش همگانی غیرت مندان دینی در استان شکل بگیرد.

کد خبر 6064922

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • آچربی: طوری با من برخورد شد که انگار کسی را کشته‌ام! همه قبل از صدور حکم، من را محکوم کرده‌بودند
  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام
  • آیین شب قدر در ۶۸ نقطه از خراسان شمالی برگزار می‌شود 
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه