Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:00:20 GMT

شربت اپیوم سال جاری در هلال احمر تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۲۶۷

شربت اپیوم سال جاری در هلال احمر تولید می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اعلام آغاز تولید شربت تنتور اپیوم (شربت تریاک) در این شرکت در سال جاری گفت: هم اکنون مجوز تولید شربت اپیوم اخذ و پیش تولید آن نیز انجام شده است.

کامران یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به اینکه افزود: علاوه بر این توسعه تولید داروهای هورمونی از جمله برنامه های آتی این مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در خط تولیدات هورمونی این شرکت که در سایت شهید فقیهی (ورد آورد) مستقر است، برنامه تولید داروهای هورمونی جدید را در دستورکار داریم و مراحل پایانی تحقیق و آزمایش در حال انجام است که به ‌زودی وارد مرحله تولید خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها با تاکید بر لزوم نوآوری و تولید نیازهای جدید دارویی در نظام سلامت کشور اظهار داشت: شرکت داروسازی سها از جمله تولیدکنندگان عمده محصولات ضد اسید معده بوده و به تازگی برای تولید شربت‌های جدید آنتی اسید، همکاری موثری را با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرده است که در صورت تأیید نهایی تولید، این محصول به صورت انبوه وارد بازار دارویی کشور می‌شود.
وی به قراردادهای جدید شرکت داروسازی سها با دو شرکت خارجی اشاره کرد و اظهار داشت، در حال حاضر مذاکره با دو شرکت خارجی شروع شده تا داروهای خود را در شرکت داروسازی سها تولید کنند که این امر علاوه بر افزایش تولیدات، اعتبار GMP (اصول تولید مناسب دارویی) داروسازی سها را نیز ارتقا می بخشد.
یوسفی درباره جزئیات تولیدات این شرکت در سال گذشته، گفت: در مجموع بیش از 145 میلیون عدد قرص، 48 میلیون عدد کپسول و 7 میلیون عدد مایعات در داروسازی سها تولید شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه 2 سایت تولیدی شرکت داروسازی سها مشتمل بر سایت چهارباغ و کارخانه شهید فقیهی از پیشرفته‌ترین سایت‌های داروسازی کشور است، افزود: در آتش‌سوزی که در سال 93 در سایت چهارباغ رخ داد، یک طبقه کامل این کارخانه به همراه ماشین آلات تخصصی آن از بین رفت، اما با تلاش بخش‌های مختلف شرکت، تولید دارو در این مجموعه متوقف نشد.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها تصریح کرد: پس از آتش‌سوزی در این شرکت، پرونده دریافت خسارت از شرکت بیمه با پیگیری‌های گسترده تعیین تکلیف شد و با دریافت بخش عمده‌ای از خسارت‌های ناشی از این حادثه، امکان بازسازی فضاهای آسیب دیده بیش از گذشته فراهم شده است.
شربت تنتور اپیوم (شربت تریاک) برای درمان و ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر گروه تریاک تاثیر بیشتری دارد و برای درمان اعتیاد در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
اجتمام*7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر داروسازي سها شربت ترياك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد عشقی اظهار داشت: براساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه ۲۸ فروردین الی ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، لذا امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • ۲۲ مصدوم در سوانح رانندگی کرمان
  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • آماده باش هلال احمر برای وقوع سیل در استان کرمان
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان