Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات انجام شده ۳۱ هزار و ۸۳۶ متر مربع از زمین‌های ملی تصرف شده از دست زمین خواران بازپس گیری شد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن جعفری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از عرصه‌های مناطق حفات شده 8 پرونده برای زمین خواران تشکیل که با همت دستگاه قضایی 31 هزار و 836 متر مربع از اراضی تصرف شده به دولت بازپس گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حساسیت کمیته مبارزه با زمین خواری محیط زیست استان عنوان کرد: هشت  فقره پرونده تخریب اراضی منابع ملی درمنطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا تعین تکلیف و با اجرای حکم قضایی به حقوق بیت المال اعاده شد.

زمین خواری در یاسوج به بستر رودخانه‌ها رسید؛توقیف 8 دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه رودخانه بشار

جعفری‌نژاد ابراز کرد: کمیته مبارزه با زمین خواری محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مبارزه با زمین خواری با حساسیت و جدیت ویژه موضوعات مختلف را بدون هیچ گونه اغماض و چشم پوشی پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرگونه تصرف و تخریب در مناطق حفاظت شده توسط این کمیته رصد و شناسایی می‌شود، افزود: بعد از تشکیل پرونده موضوع به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

جعفری‌نژاد دلیل زمین خواری برخی افراد سودجود در مناطق حفاظت شده را کمبود محیط بان دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان محیط زیست در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند، از این رو به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی با حضور مسئولین، اصحاب رسانه، هنرمندان و تشکل‌های محیط زیستی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه برگزار شد.

 

وی افزود: روز زمین پاک را باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند. 


نورانیان  گفت: زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حل بحران تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت کنیم. 


در ادامه مراسم پاکسازی از منطقه حفاظت شده شیرکوه انجام شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از حاضرین برای شرکت مراسم گرامیداشت روز زمین گفت: پاک نگه داشتن محیط و ترویج این فرهنگ با هدف زندگی در محیط‌های عاری از زباله و آلودگی جز با مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم امکان پذیر نمی‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی