Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:54:43 GMT

ناپایداری جوی در بوشهر تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۳۳۸

ناپایداری جوی در بوشهر تداوم دارد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شرایط ناپایداری جوی حاکم بر این استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

پیام مساعدی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این ناپایداری در برخی نقاط استان بویژه در مناطق شرقی و ارتفاعات بصورت رگبار پراکنده باران، رعد و برق، تندباد لحظه ای همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری و در ساعاتی از روز بویژه بعد از ظهر تا شب در برخی نقاط همراه با افزایش ابر و احتمال ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می شود.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت 10 تا 30 گاهی تا 36کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد به طور لحظه ای بیش از 40 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 30 تا 90 و گاهی تا 120 سانتی متر پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا 03:27 دقیقه بامداد، مد اول 09:56، جزر دوم 17:33 و مد دوم 23:42 خواهد بود.
مساعدی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته جزیره خارگ و برازجان به ترتیب با 94 و 22 درصد بیشترین و کمترین میزان رطوبت را داشتند.
وی گفت: در این مدت عسلویه و جم به ترتیب با 38 و 22 درجه بیشترین و کمترین میزان دما را تجربه کردند.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ناپايداري جو بوشهر هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • ثبت بیشترین بارندگی هرمزگان در جزیره لاوان
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم