Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به متوسط عملکرد در باغات سنتی کمتر از ۱۰ تن در هکتار است گفت: در باغات مدرن به حدود ۵۰ تن در هکتار می‌رسد و برنامه ریزی داریم  پنج هزار هکتاری سطح باغات مدرن استان ظرف سه سال آینده افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از این باغات شامل نخلستان‌ها و باغات مرکبات زرد همچون لیموترش خواهد بود که در شهرستان‌های گرمسیری استان ایجاد خواهند شد و بخش دیگر آن نیز به باغات انگور، سیب  اختصاص خواند داشت که در شهرستان‌های معتدل و سردسیر استان احداث می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در استان حدود ۴۰ هزار هکتار باغ داریم، گفت: هم اکنون سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای  پیام/ز

 

سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: از برنامه ۱۵۰ هزار هکتاری طرح تولید در دیمزار‌ها برای امسال که سومین سال اجرای این طرح است ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت قرار گرفته و بقیه تا پایان سال زراعی جاری اجرا خواهد شد.
کیشانی با بیان اینکه هرسال سطح زیر کشت این طرح افزایش می‌یابدف افزود: امیدواریم با مشارکت مردم و بهره برداران ۳۰ درصد باقی مانده طرح زیر پوشش گیاهان دیگر به غیر از گندم و جو قرار بگیرد.
او پایداری تولید در دیمزارها، افزایش تولید محصول استراتزیک گندم، استفاده از ظرفیت و پتانسیل زمین ها‌ی دیم برای تولید محصولاتی از جمله علوفه، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و حبوبات را از جمله اهداف اجرای جهش تولید در دیمزار‌ها عنوان کرد و گفت:پایداری تولید بواسطه رعایت الکوی کشت، تناوب در کشت، حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از کشاورزان خواست صرفا از یک نوع کودشیمیایی استفاده نکنند و به صورت متعادل از انواع عناصر غذایی استفاده شود تا گیاه در برابر تنش‌های محیطی از جمله خشکسالی و گرمای هوا مقاوم باشد و کمتر دچار خسارت شود.
کیشانی در خصوص تسهیلات پرداختی به کشاورزان دیمکاران طرف قرارداد طرح جهش تولید هم گفت: در اجرای این طرح از محل تسهیلات الحسنه که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود از ادواتی، چون تامین بذرکار، خاک ورزها، تعمیرات کمباینو سم پاشی پشتیبان مالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آغاز کشت پنبه در گلستان / پیش‌بینی افزایش ۵ هزار هکتاری سطح زیر کشت
  • آغاز کشت پنبه در گلستان؛ پیش‌بینی افزایش ۵ هزار هکتاری سطح زیر کشت