Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-20@14:55:23 GMT

عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۴۸۶

باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه خبری «اولترا عراق» مدعی شد که گروهی موسوم به «عملیات شهید اسیر علی منصور» در تماس با این پایگاه خبری مسئولیت حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد را به عهده گرفته است.

بنا به ادعای این پایگاه خبری، سخنگوی این گروه که نخواسته نامش فاش شود گفته است: «این حمله نخستین فعالیت این گروه نبوده و آخرین هم نخواهد بود و باز هم به حملاتی علیه نیروهای آمریکایی و حضورشان در عراق دست خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این سخنگو ،گروه «عملیات شهید اسیر علی منصور» هیچ ارتباطی با محورهای بین المللی ندارد و مشکل اصلی این گروه با شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکاست چرا که ترامپ اخیراً دستور آزادی نظامی آمریکایی را صادر کرده که پیش از این به علت کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور برای سربازی آمریکایی که به جرم کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود حکم عفو صادر کرده است.

بنا به این گزارش این فرد همچنین تأکید کرده که گروه وی یک گروه محلی است و از هیچ جایی حمایت نمی‌شود و تنها خواسته آن، بازداشت مجدد نظامی آمریکایی قاتل است و در این عملیات به این علت از راکت کاتیوشا استفاده کرده چون این گروه از امکانات مالی محدودی برخوردار است.

این فرد حمله راکتی به اطراف سفارت آمریکا را «پیغام ما به رئیس جمهور آمریکا» اعلام کرده که «هیچ گروهی نباید آن را مصادره کند در غیر این صورت مفتضح خواهد شد».

پایگاه «اولتراعراق» در پایان تأکید کرد ادعاهای این فرد را نمی‌تواند تأیید یا رد کند.

شامگاه رز یکشنبه چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز در مرکز بغداد، پایتخت عراق، شلیک شد. این منطقه محل قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم دولتی و بین المللی از جمله سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس و همچنین دفتر نهادهایی از قبیل سازمان ملل و اتحادیه اروپاست. بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا این حادثه هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین از وقع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

در همین حال بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیروهای الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی و جراحاتی را به‌همراه داشت که پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه جزئیات را منتشر خواهیم کرد.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 6082885

دیگر خبرها

  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد شعبی عراق
  • فیلم جدید حمله سنگین به پایگاه زرهی حشدالشعبی در بغداد
  • نماینده عراقی: بغداد باید علیه آمریکا به شورای امنیت شکایت کند
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • ببینید | بازداشت عامل حمله امنیتی به سفارت ایران در پاریس
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم