Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شب گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی سومین مرحله از ارسال کتاب و اسباب بازی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد.

این کاروان همزمان با آخرین شب از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت خراسان رضوی و پس از برگزاری مراسم اختتامیه با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار و سرپرست معاون استاندار و فرماندار مشهدجمعی از مسئولان عازم مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان استان گلستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اقلام فرهنگی ارسالی در این کاروان شامل کتاب و اسباب بازی که با فراخوان کتابخانه های عمومی استان و اهدای یک یا چند روز از حقوق کتابداران استان در قالب طرح پویش بهار مهربانی جمع آوری شده بود.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام فرهنگی و ارزشمند اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در جمع آوری و ارسال اقلام فرهنگی به مناطق سیل زده از اجرای این طرح تشکر کرد.

علیرضا رزم حسینی همدردی و همراهی تمامی مردم کشور با آسیب دیدگان از سیل ویرانگر اخیر کشور را شاخصه برجسته ایران و ایرانی دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری و بعد از آسیبهای جدی که از سیل به مردم استانهای کشور تحمیل شد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طرحی با نام پویش بهار مهربانی و به جهت تکسین آلام و برگرداندن روحیه نشاط و امید در کودکان استانهای سیل زده اقدام به جمع آوری کتاب و اسباب بازی کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در این طرح استان خراسان رضوی با عنوان استان معین مناطق سیل زده استان گلستان تعیین شد و در ابتدا دو کتابخانه سیار استان به همراه اقلام جمع آوری شده خیران و نیک اندیشان و هدایای خریداری شده از محل اهدای یک یا چند روز حقوق کتابداران استان، در مرحله دوم جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان و در مرحله سوم نیز اقلام جمع آوری شده از کتابخانه های عمومی به استان گلستان ارسال شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج