Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:52:41 GMT

6377 رقبه خراسان شمالی فاقد سند است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۵۷۶

6377 رقبه خراسان شمالی فاقد سند است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر از مجموع 11 هزار و 721 رقبه موجود در استان 6 هزار و 377 رقبه فاقد سند است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته برای پنج هزار و 344 رقبه سند صادر شده اما، مابقی رقبات به دلایل مختلف هنوز فاقد سند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع رقبات دارای سند 456 رقبه در سال گذشته و 44 رقبه امسال سنددار شده اند.
حجت الاسلام آسوده به دلایل سنددار نشدن برخی رقبات اشاره کرد و گفت: برخی از این موقوفات از قبیل کتاب، درخت، سهم آب، سهام و ... به دلایل ارزش معنوی که دارند و جزو اموال غیرمنقول محسوب می شوند امکان سنددارشدن ندارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سهمیه امسال سازمان برای سنددار کردن موقوفات را هزار مورد اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده می بایست امسال تمامی رقبات سند دار می شدند ولی به دلایلی از قبیل روند ثبتی طولانی موقوفات این اقدام برای امسال قابل انجام نیست.
وی افزود: با این وجود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات استان تا دو سال آینده سنددار شوند تا بتوان نسبت به احیا و سرمایه گذاری در آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، اظهار داشت: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.
خراسان شمالی پنج هزار و 637 موقوفه دارد.
ط/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف سند خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره هنر انقلاب در خراسان شمالی صبح یک‌شنبه در مجتمع ایثار بجنورد برگزار شد.

در این آئین مرضیه براتی (شاعر) به عنوان چهره سال هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد.

کسب جایزه ملی در جشنواره شعر دفاع مقدس و کنشگری به هنگام در رویدادها و بزنگاه‌های مختلف از دلایل انتخاب این شاعر انقلابی به عنوان چهره هنر سال عنوان شد.

کد خبر 6084024

دیگر خبرها

  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد