Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:30:42 GMT

اردبیل| مال حرام در جامعه فتنه‌ به پا می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۶۴۳

اردبیل| مال حرام در جامعه فتنه‌ به پا می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دیده می‌شود که برخی دین را وسیله سرگرمی قرار داده‌اند و این در حالی است که دین برای ترویج خوبی‌ها آمده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه دوشنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: قرآن کریم بارها به تکریم انسان پرداخته و هدف خود را هدایت انسان عنوان کرده است اما در مقابل برخی به دین نگاهی به عنوان سرگرمی دارند؛ دین نباید بهانه سرگرمی و ابزار باشد و در مقابل حرمت و مسئولیتی که خداوند بر گردن انسان نهاده باید با دقت و مراقبت رفتار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن برای ممانعت از جابه جایی خوب و بد و حق و باطل نازل شده و 124 هزار پیامبر نیز چنین رسالتی داشتند تا انسان گام اشتباه برندارد؛ چراکه در این دنیا اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد و به سادگی ممکن است با غفلت انسان ، جای حق و باطل عوض شود و خوب جای بد را بگیرد.

امام جمعه اردبیل: ‌دولتمردان‌ تدبیر اقتصادی داشته باشند/به مردم با این گرانی‌ها رحم کنیدتوصیه امام جمعه اردبیل به رعایت حق و انصاف از سوی سیاسیونامام جمعه اردبیل: دشمن تخریب جایگاه خانواده را نشانه گرفته است

امام جمعه اردبیل یکی از انحرافات شکل یافته را بی‌توجهی به معاد و دنیای آخرت دانست و گفت: گروهی بر این تفکر هستند که کسی از دنیای آخرت خبری نیاورده و هیچ کس آن را درک نکرده و به همین دلیل وجود خارجی ندارد اما این باور غلط است؛ مسئولیتی که برای انسان در این دنیا در نظر گرفته شده به خاطر وجود دنیای حق است و خداوند نیازی به نماز و روزه انسان ندارد بلکه همه اینها برای تقوا و تزکیه نفس وی و آماده سازی خود برای دنیای آخرت است.

عاملی با تاکید به اینکه قرآن بارها در رویدادهای تاریخی گواه درست به انسان داده است، تصریح کرد: چه رسد به دنیای آخرت که بارها به آن هشدار داده تا انسان به سمت فساد و تباهی گام برندارد و هوشیار و آگاه و با ایمان عمل کند تا جایی که حتی در اعتقادات دینی تقلید صرف حرام است و انسان باید با اعتقاد قلبی کاری را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از آفت‌های رواج یافته را مال حرام دانست و گفت: مال حرام خوری، مال یتیم خوری و تعدی به ناموس و مال دیگری آفت خانمان سوزی است که اثرات آن به حدی گسترده است که در روایات و آموزه‌های دینی به جد از آن ممانعت شده است.

وی افزود: خداوند قومی که در مال حرام غرق شده به حال خود رها می‌کند و ممکن است افراد جامعه به بهانه خطا و اشتباه دیگری خود به تعدی در مال مردم دست بزنند که به شدت نکوهش شده است و توصیه اکید دین حفظ فرزندان، نفس و جان از مال حرام است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل