Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@22:00:19 GMT

شاه اردن به دیدار امیر کویت رفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۸۶۲

شاه اردن و هیأت همراه او با امیر کویت دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.به گزارش بلاغ، «عبدالله دوم» شاه اردن و هیأت همراه او دیشت در کاخ «دسمان» مهمان «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت بودند.

رسانه‌های اردن گزارش کردند، در این دیدار روابط دوجانبه و تحولات منطقه بررسی شد و «دو طرف روابط برادرانه اردن و کویت را ستودند و بر علاقه‌مندی خود برای استمرار هماهنگی و رایزنی درباره مسائل دارای اهتمام مشترک به منظور تحقق منافع دو کشور و خدمت به مسائل عربی و اسلامی تأکید کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، عبدالله دوم از «حمایت‌های مستمر کویت از اردن» در شرایط مختلف قدردانی کرد و مواضع حکیمانه امیر کویت در برخورد با مسائل منطقه‌ای و تلاش‌های وی برای تقویت روند همبستگی عربی را ستود.

شاه اردن بر ایستادگی کشورش در کنار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به منظور حفظ امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

امیر کویت نیز علاقه‌مندی کشورش برای تقویت همکاری با اردن در زمینه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و مواضع اردن به رهبری عبدالله دوم برای حمایت از مسائل جهان عرب و تقویت امنیت و ثبات منطقه را ستود.

دو طرف در این دیدار تحولات منطقه‌ای و راهکارهای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «بشر الخصاونه» مشاور دیوان پادشاهی اردن و «صقر ابوشتال» سفیر اردن در کویت و نیز «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت، «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت و شماری از مقامات ارشد این کشور حضور داشتند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم

به گزارش همشهری آنلاین محمد دهقان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

کد خبر 840857 برچسب‌ها خبر ویژه کویت ایران و کویت

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال برابر ترکمنستان / بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • اعلام ترکیب تیم ملی در برابر ترکمنستان با چند تغییر بزرگ
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • قلعه نویی جانشین سردار آزمون را مشخص کرد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان