Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:24:17 GMT

فعالیت سامانه بارشی در اصفهان تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۰۵۸

فعالیت سامانه بارشی در اصفهان تشدید می شود

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: با توجه به تقویت ناپایداری های جوی، تشدید بارش های رگباری همراه با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ و تند باد شدید موقتی در این استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود.

نوید حاج بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ناپایداری ها بیشتر در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مناطق مرزی با استان یزد پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: وقوع روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و ایجاد اختلال در ترددهای جاده ای در مناطق مستعد قابل پیش بینی است و با توجه به میزان آسیب پذیری منطقه باید تمهیدات لازم در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
معاون توسعه و پیش ‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان این که نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری جو استان تا روز چهارشنبه است اظهار داشت: بر این اساس در بیشتر مناطق استان به ‌ویژه در ساعات عصر و شب، افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌ بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان در 24 ساعت گذشته به ترتیب 27 و 15 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
حاج بابایی برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه (فردا)، افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار بهاری و رعد وبرق و برای روز پنجشنبه، افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
6022 / 7150

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي وضعيت جوي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سی سی پور گفت: فردا تا ظهر چهارشنبه در مناطق دریایی استان با تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش، خطر سیلاب موقتی در استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود فردا با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با استقرار سامانه بارشی طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (٣۴) نات همراه با رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع نزدیک ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در فراساحل تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس منطقه اثر شرق خلیج، فارس تنگه هرمز دریای عمان همراه خواهد بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد شناورها، آسیب و خسارت به تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را برای جلوگیری از خسارات احتمالی، خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • ورود سامانه بارشی به فارس از عصر فردا و پیش بینی بارندگی شدید
  • هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • تدوام فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی