Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:20:03 GMT

پردیس خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۰۸۲

پردیس خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

معممی مقدم با بیان اینکه افق بقاع متبرکه، اجتماعی‌تر می‌شود، گفت: پردیس خدمات اجتماعی بقاع متبرکه در قالب طرح افق شکل می‌گیرد. توجه به ایتام، مصون‌سازی جامعه از طلاق و تلاش برای تسهیل ازدواج آسان از اهداف این طرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «رضا معممی مقدم»، اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اوقاف و خیریه‌ها، رزمایش خدمات اجتماعی کشور در قالب گام دوم انقلاب در بیانیه رهبری را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در فضای مناسبی که پس از روی کار آمدن مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه فراهم شده می‌توان کارهای بزرگی را برنامه‌ریزی و انجام داد. سازمان نیازمند یک رویداد اجتماعی است و طرح افق هم در همین راستا است.

 

معممی مقدم با تأکید بر اینکه تحول در ساختار وقف و امور خیریه یک ضرورت است، یادآور شد: اگر مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی آن در حوزه تغییر در قانون‌گذاری  با ما همکاری و شرایط را برای ما تسریع و تسهیل کنند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. راه‌اندازی پردیس خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه به‌منظور ایفای کارکرد اجتماعی این مکانهای مقدس یکی از این رویکردهای مهم ماست.

 

وی افزود: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امام زادگان مدنظر و اولویت ما است ما به دانش مدیریت اجتماعی نیاز داریم لذا توانمندسازی ارکان بقاع در مدیریت آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

 

معممی مقدم مواردی همچون ایجاد اشتغال، توجه به ایتام، مصون‌سازی جامعه از طلاق، تلاش برای  تسهیل ازدواج  آسان، دارو و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده‌ای آنان ، راه‌اندازی اکیپ بهداشتی و خدماتی امام‌زاده برای مجاوران ،ایجاد اماکن ورزشی، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی  ، جانمایی خیریه‌های معنون در بقاع، تلاش در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، حمایت از بنگاه‌های زودبازده و... را از جمله اقدامات با محوریت نهاد وقف و بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: درواقع خدمات در حوزه وقف افزایش کمی و کیفی مؤثر پیدا می‌کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: ذینفعان و بهره‌مندان در اوقاف و امور خیریه باید تخصصی شوند. با تهیه پیوست‌های فرهنگی خدماتی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و پررنگ کردن حوزه‌های اجتماعی در مراکز افق و تبیین آسیب‌های اجتماعی در بقاع باید این طور مسائل تبدیل به گفتمان شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي مسجد کانون های مساجد جشن روزه اولی ها بیرجند روزنامه موزه سامان دهی اجتماعی طرح افق بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عبدالملکی عصر سه‌شنبه در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به برخی نیازمندی‌های استان اظهار کرد: کلنگ زنی ۲ بیمارستان در استان، به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدوارم با همکاری مدیران استانی هر چه سریع‌تر ساخت این ۲ پروژه به اتمام رسیده و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبارهایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تأمین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است که با این کار مهم جایگاه مرجعیت دانشگاه حفظ و ارتقا داده می‌شود.

عبدالملکی به پیشرفت سایر بخش‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی هشت رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که دستیاری عفونی و ارولوژی و PhD پژوهشی پزشکی سلولی ملکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین از آن جمله است.

وی به ارائه خدمات به مردم در ١٦ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بیمارستان سیار برای موارد غیرمترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان مرز باشماق را از مهمترین مرزهای صادراتی کشور برشمرد و اظهار کرد: در این مرز باید به سلامت به عنوان یک مقوله ویژه توجه شود به طوری که فضایی حداقل یک‌هزار متر مربعی برای ارائه خدمات سلامت از قبیل واکسیناسیون، قرنطینه سازی، کنترل قاچاق دارو و مواد آرایشی و پد پالگرد در طرح جامع مرز در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ بازدید از واحدهای مختلف آزمایشگاه معاونت غذا و دارو پایان بخش این دیدار و نشست ٢ ساعته بود.

کد خبر 6080368

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان