Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@08:52:45 GMT

مورالس سياست هاي ضد ايراني آمريکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۲۸۹

مورالس سياست هاي ضد ايراني آمريکا را محکوم کرد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - `اوو مورالس` رئيس جمهوري بوليوي سياست ها و تهديدات آمريکا عليه ايران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري کوبايي پرنسالاتينا، وي روز گذشته(دوشنبه) در صفحه توييتر خود همچنين عنوان کرد که هدف دولت آمريکا از استقرار نيرو در خاورميانه، حمايت و تشويق `صنعت جنگ` است.
وي در اين پيام توييتري نوشت: ما تهديدهاي آمريکا عليه ايران و همچنين قصدش براي استقرار نيرو در خاورميانه را محکم مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امپرياليسم همواره در راستاي منافع صنعت جنگ در جهان گام برمي دارد.
اين اظهارات رئيس جمهوري بوليوي در مخالفت با سياست هاي آمريکا در حالي مطرح شد که ايران اخيرا در واکنش به انفعال اتحاديه اروپا در برابر فشار آمريکا، از کاهش اجراي تعهداتش در برجام خبر داد و يک ضرب الاجل 60 براي اروپا تعيين کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.
کارشناسان، اقدام ايران در کاهش برخي تعهدات در برجام را اقدامي هوشمندانه توصيف کردند که اروپايي ها را با انتخابي مهم رو به رو ساخته است.
کاهش اجراي تعهدات ايران شامل توقف فروش مازاد ذخاير آب سنگين و اورانيوم غني شده است.
آمريکا روز 18 ارديبهشت سال گذشته از توافق هسته اي با ايران خارج شد و تمامي تحريم ها عليه ايران را بازگرداند. ساير کشورهاي عضو اين توافق با محکوم کردن اقدام واشنگتن اعلام کردند که به اين توافق وفادار مي مانند.
مورالس پيشتر نيز بارها از سياست هاي واشنگتن در منطقه آمريکاي لاتين به شدت انتقاد کرده و معتقد است دولت آمريکا بدنبال تضعيف دولت هاي چپ گرا در آمريکاي لاتين و انقلابي و در نهايت سرنگوني آنها است.
اروپام ** 9234 ** 1071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود

گرچه آمریکا و کشور‌های غربی خود را متعهد به حمایت از آنچه قوانین بین المللی خوانده می‌شود، معرفی می‌کند، اما همین کشور‌ها در قبال حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سکوت کرده و چشمان خود را به روی نسل کشی فلسطینیان بسته اند. از این رو، تعجبی ندارد که در چنین جهان کشور‌ها تنها به فکر منافع خود باشند نه آنچه جامعه جهانی متکی به غرب بر آن تاکید می‌کند.

به گزارش الجزیره، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) بار دیگر حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

وی در این باره به خبرنگاران گفت: حمله هوایی ایران به اسراییل اقدامی بی پروا و تنش آفرین بود. با این حال، آمریکا همچنان متعهد است که حفظ امنیت اسراییل مقدس است. حمله ایران باعث به بی ثباتی در منطقه می‌شود. 

میلر در ادامه با اشاره به قوانین بین المللی که در این مسئله به نفع استدلال‌های آمریکا به کار گرفته شده است، افزود: حمله ایران به اسراییل تمامیت ارضی چندین کشور در منطقه را نقض کرده است. 

با این حال، وی از پاسخ به سوال خبرنگاران که این حمله تمامیت ارضی کدام کشور‌ها را نقض کرده، طفره رفت. 

مقامات آمریکایی گرچه حمله ایران به اسراییل را محکوم کرده اند، اما از تل آویو خواسته اند برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها از پاسخ به این حمله اجتناب کنند. با این حال، با توجه به نقشه اسراییل برای کشیدن آمریکا به جنگ خاورمیانه، هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
  • سیاست «صبر استراتژیک» خط قرمزهای ایران را شامل نمی‌شود
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند