Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:34:08 GMT

هوای شهرهای بزرگ پاک و قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۴۱۲

هوای شهرهای بزرگ پاک و قابل قبول است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شهرهای بزرگ، صنعتی، پرجمعیت و کلان‌شهرها در شرایط پاک و قابل‌قبول قرار دارد.

شینا انصاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای بجنورد با شاخص 18، زاهدان 26، گرگان 26، ساری 28، کرمانشاه 29، سنندج 32، قم 36، شهرکرد 40، ارومیه 44 و ایلام 46 در شرایط پاک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین هوای شهرهای خرم‌آباد با شاخص 52، یاسوج 53، کرج 56، اردبیل 58، کرمان 61، تبریز 62، بیرجند 63، مشهد 65، اصفهان 67، بوشهر 72، تهران 72، بندرعباس 73، قزوین 73، یزد 75، همدان 85، شیراز 86، زنجان 89، اهواز 92 و اراک 94 در شرایط قابل‌قبول قرار دارند.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته گفت: آلاینده‌های منواکسید کربن با شاخص 21 در شرایط پاک، ازن 50 پاک، دی‌اکسید نیتروژن 72 قابل‌قبول، دی‌اکسید گوگرد 10 پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون 61 قابل‌قبول و ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 72 قابل‌قبول است.
وی به مقایسه وضعیت کیفی هوای تهران از ابتدای امسال تا امروز (31 اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و افزود: هوای تهران از ابتدای امسال تا امروز 25 روز پاک و 37 روز قابل‌قبول بود که در مدت مشابه سال قبل 6 روز پاک، 47 روز قابل‌قبول و 9 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود طی امروز و فردا وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را در برخی از مناطق شمال شرق کشور مانند استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خواهیم داشت.
وی افزود: بارش‌های بهاری تا پایان این هفته و اوایل هفته آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد که احتمال رخداد آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطقی با شدت بارش، دور از انتظار نیست و بر این اساس طی امروز و فردا به‌جز مناطقی از جنوب غرب، غرب و نوار جنوبی کشور در دیگر نقاط به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش باران را به شکل رگباری خواهیم داشت.
علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواي پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۳ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6084959

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است