Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@12:37:48 GMT

نشست سواد رسانه‌ای در قزوین

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۴۴۰

نشست سواد رسانه‌ای در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امید علی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه سوره در نشست سواد رسانه‌ای، تولید محتوا و آموزش عمومی در قزوین گفت: توجه به سواد فضای مجازی لازمه جامعه امروز است.

امید علی مسعودی با بیان اینکه ۱۰ تکنولوژی دنیای ما را تغییر می‌دهد، افزود: هوش مصنوعی، رباتیک شدن، پهباد، بلاکچین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی به عنوان زندگی دوم انسان، پرینتر سه بعدی از جمله این تکنولوژی‌ها ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره بیان کرد: نسل اول رسانه، تلویزیون و رادیو و نسل دوم حراجی‌ها و وب سایت‌ها بود که بعد از آن ابزار‌های دیگری روی کار آمدند.

وی گفت: رسانه‌های جریان اصلی همان رسانه‌های اثرگذار و شناخته شده است و یک خبرنگار باید بداند که چه خبر‌هایی منتشر می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: ایجاد توانایی به منظور کنترل و برنامه ریزی رسانه‌ای برای جامعه هدف از اهداف سواد رسانه‌ای است.

مسعودی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای یک پیوستار است که مهارت‌های مختلفی را می‌طلبد، بیان کرد: ۵۸ درصد جامعه در تلگرام هستند و امروز ما در زمین بیگانه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره یادآورشد: خبر به معنی فرآیند ارزش گذاری عناصر رویداد عینی با توجه به نیاز مخاطب و منافع فرستنده است؛ باید یک دروازه خبری بگذاریم و دنبال تحلیل و ارزش گذاری برویم.

وی با اشاره به چگونگی تولید محتوا تصریح کرد: باید مخاطب را شناخت و در تولید محتوا همگرای رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

مسعودی افزود: مطالب باید انتقادی باشد انتقاد از جایی که اشکال وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: حرکت روزنامه‌ها امروز به سمت تحقیقی است و در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اصلی باید نوآوری و دقت را در نظر داشت؛ اگر نگاه تحلیلی و نوآوری در روزنامه‌ها نباشد اثرگذار نخواهد بود.

مسعودی یادآورشد: لینک ها، یکی از عناصر تولید محتوا هستند و تیتر، لید و مقدمه مطلب بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: در مطالب باید کلمات کلیدی به کار بگیریم و کلیدواژه‌ها و زمانبندی مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره بیان کرد: تکرار سم مهلک است و باید از آن خودداری کرد و در وب سایت‌ها دکمه‌های اشتراک گذاری عنوان شود.

مدیر شبکه ملی فرهنگ هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۴۴۵ هزار اثر در فضای مجازی دارای کد شامد است.

حامد اسماعیلی افزود: شامد الفبای سواد مجازی است و لازم است که معلمان آن را بشناسند و به افراد جامعه آموزش دهند که در آن اهداف مختلفی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد سواد فضای مجازی برای مخاطب گفت: مدیریت مصرف رسانه‌ای، استفاده از محتوای مفید و کنار گذاشتن محتوای غیرمفید، اعتماد صرفاً منطقی و منطبق بر واقعیت به محتوای رسانه‌ها و ایجاد فضای امن رسانه‌ای از جمله کارکرد‌های فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: افزایش سواد رسانه‌ای ضرورتی است که امسال برنامه‌های بسیاری در این زمینه تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: امروز رسانه‌ها در خانواده‌ها نفوذ کرده اند و با صرف هزینه‌های بالا می‌خواهند جوانان را به سمت و سوی دیگری سوق دهند و خوراک مسموم به آن‌ها عرضه کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه داریم این خوارک مسموم را از بین ببریم و از فرهنگ خود برای تولید محتوا بهره گیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ارتقا سواد رسانه‌ای لازمه مقابله با اقدامات دشمن در فضای مجازی است.

حجت الاسلام حسینی از نهاد‌های فرهنگی خواست پای کار آیند و خوراک خوبی در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در اختیار عموم مردم قرار دهند و ما هم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این موضوع حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

نشست سواد رسانه‌ای، تولید محتوا و آموزش عمومی در قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نماهنگ «ما می‌آییم» با توجه به جنایات و یاوه‌گویی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل در عملیات وعده صادق به همت واحد رسانه و روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان فارس تهیه شده است.
این اثر به تهیه کنندگی واحد رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و کارگردانی جواد پوروهاب امروز در فضای مجازی و رسانه‌ای استان فارس اکران و منتشر شد.

کد خبر 6080388

دیگر خبرها

  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد