Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، آشنایی عموم مردم با تأمین اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ها و مسائل مربوط به این سازمان است و پیگیری این موضوع طی سال های اخیر با تلاش های معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان و همکاری وزارت آموزش و پرورش به نتیجه رسیده است.

وارد شدن مفاهیم مربوط به تأمین اجتماعی بدون تردید اقدامی بسیار مهم و تاریخی برای سازمان تأمین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های گذشته در تمامی متون آموزشی مدارس و در مقاطع مختلف حتی یک اشاره درباره تأمین اجتماعی وجود نداشت اما با پیگیری های صورت گرفته و همکاری وزارت آموزش و پرورش درحال حاضر اولین درس مطالعات اجتماعی سال سوم دبستان به موضوع تأمین اجتماعی اشاره شده و درس "من به دنیا آمدم" که شروع زندگی و ورود نوزاد به خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی را برای کودکان توضیح می دهد، بعد از شناسنامه؛ موضوع اخذ دفترچه تأمین اجتماعی به عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد مورد توجه قرار گرفته است.

حق برخورداری از رفاه و تامین‌اجتماعی برای افراد جامعه و جایگاه تأمین اجتماعی در قانون اساسی و همچنین معرفی خدمات و مزایای تأمین اجتماعی از مهمترین مباحثی است که در کتابهای درسی مقاطع مختلف تحصیلی متناسب با شرایط دانش آموزان در کتاب های درسی درج شده است.

با همکاری وزارت آموزش و پرورش مفاهیم مربوط به بیمه و تامین‌اجتماعی در قالب محتوای رسمی در سیزده عنوان، شامل کتاب درسی الزامات محیط کار پایه دوم متوسطه، حسابداری حقوق و دستمزد پایه یازدهم، حسابداری خرید و فروش پایه دهم، مطالعات اجتماعی پایه‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم ابتدایی، اول، دوم و سوم دوره اول متوسطه، کتاب نگارش فارسی پایه هفتم و کتاب ویژه مدرسه درج شده است.

برنامه توسعه مفاهیم بیمه و تامین‌اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی در نهادهای آموزشی و پژوهشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در نقطه آغاز قرار دارد و بنابراین ارائه بازخورد از اجرای این برنامه که به دلیل ماهیت فرهنگی در درازمدت به نتایج پایدار می‌رسد، به زمان بیشتری نیاز دارد.

دکتر محمدرضا جعفریان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در این زمینه طی گفتگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قطعا آشنایی با تأمین اجتماعی در مواقع مختلف زندگی به کمک دانش‌آموزان خواهد آمد و در آینده با درک بیشتری موارد مربوط به تأمین اجتماعی را بررسی می‌کنند و با توجه به این‌که این دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور هستند؛ بنابراین این آشنایی موجب می‌شود مشکلات کمتری در آینده برای تأمین اجتماعی ایجاد شود.

سیدمجتبی موسوی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در گفتگو با نشریه داخلی تأمین گفت: جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان سازمان تامین‌اجتماعی و مولفان کتاب‌های درسی، مدیران و کارشناسان دفاتر تالیف کتاب‌های درسی آموزش و پرورش تشکیل و چگونگی درج مطالب مرتبط با بیمه و تامین‌اجتماعی در کتاب‌های درسی دوره‌های تحصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: در نهایت مفاهیم زیادی در 9 کتاب درسی جانمایی شد که مهمترین آن عبارت بود:

● حق برخورداری از رفاه و تامین‌اجتماعی برای افراد جامعه

● مفهوم تامین‌اجتماعی و جایگاه آن در قانون اساسی

● مفهوم سازمان تامین‌اجتماعی و ارائه یک پروژه تحقیقی برای دانش‌آموزان به‌منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این مولفه

● نقش سازمان تامین‌اجتماعی در کشور مبنی بر دریافت حق بیمه از افراد و حمایت از آنان در مقابل پریشانی‌های اقتصادی

● مفهوم بیمه تامین‌اجتماعی و بیمه اجباری و تعاریف انواع خدمات قابل ارائه بیمه بیمه‌شدگان مشتمل بر بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی و...

● متغیرها و مفاهیم مرتبط با تامین‌اجتماعی از جمله حق بیمه، بیکار، بازنشسته، کارفرما، مزد بگیر، بازمانده، از کار افتاده و حادثه‌دیده

● مفهوم دفترچه بیمه درمان، نحوه استفاده از آن و فواید استفاده از آن

● مفهوم مستمری در قالب یک داستان از کتاب داستان و راستان از شهید مطهری و الزام به تامین امنیت آتی کارگران

● ارائه تحقیق به دانش‌آموزان در خصوص نحوه بیمه شدن و دریافت مستمری از سازمان تامین‌اجتماعی

● مدارک مورد نیاز برای بیمه شدن کارگران و اخذ کد کارگاه توسط کارفرما

● چکونگی تکمیل لیست حق بیمه و درصدبیمه سهم کارگر، کارفرما و بیمه بیکاری

● ارائه مثال و مسئله ریاضی در خصوص نحوه محاسبه کسورات حق بیمه برای بیمه‌شده، کارفرما و بیمه بیکاری در یک کارگاه

● ارائه مفاهیمی در خصوص حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه و اعلام ان در لیست ارسالی به سازمان تامین‌اجتماعی

● ارائه توضیحاتی درخصوص مهلت ارسال لیست و جریمه تاخیر لیست حق بیمه  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش

به گزارش خبرآنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلی قیمت کتاب درسی
اول دبستان ۷۱ هزار تومان
دوم دبستان ۷۸ هزار تومان
سوم دبستان ۸۷ هزار تومان
چهارم دبستان ۸۷ هزار تومان
پنجم دبستان ۸۷ هزار تومان
ششم دبستان ۱۰۲ هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898994

دیگر خبرها

  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند