Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:59:16 GMT

مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۵۱۵

مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست تخصصی طرح استارت‌آپ با حضور عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، سید مسعود نصر آزادانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، حشمت امیدی عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، شهابی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و خانم ساعت از کارآفرینان در سالن جلسات اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست تخصصی در تعریف استارت آپ بیان کرد: کلمه استارت‌آپ را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند. اگرچه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تأکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فناوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از این شرکت‌ها در سال‌های اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فناوری‌های نوین فعال باشد البته ما بر اساس ادبیات اصلی مدیریت و نه معنای رواج یافته، هر نوع فعالیت نوپا را استارت آپ در نظر می‌گیریم.


وی با اشاره به بهره‌برداری از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر جهت راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد در تراز بین‌المللی به وسیله آموزش در حوزه‌های نگرشی، دانشی و مهارتی برای نخبگان شاهد و ایثارگر است.


مهری با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در این راستا گفت: از برنامه‌های بلند مدت، بسترسازی مناسب و تأسیس مرکز یا سرای نوآوری و کارآفرینی جهت برگزاری برنامه‌ها و پیشبرد اهداف توسط اعضا و نمایندگان استانی و برنامه میان مدت شامل آموزش مهارت و دانش به نمایندگان ستادی و استانی و تقویت مهارت و افزایش توانمندی کارگروه‌های مرکز است. تشکیل کمیته‌های تخصصی مرکز و دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر به منظور سیاست‌گذاری و نحوه ممیزی طرح‌هایی که ارائه می‌شود از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت در این خصوص است.


در این نشست مقرر شد مرکز یا سرای نوآوری و کارآفرینی با حضور ایثارگران نخبه ایجاد شود و در تعامل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود. در این برنامه بازدید کنندگان نمایشگاه اینوتکس می‌توانند با زیست بوم نوآوری و فناوری پارک فناوری پردیس آشنا شوند.

آشنایی با شرکت‌های پارک، حوزه فعالیت و محصولات تولیدی آنها، بازدید از فاز‌های مختلف پارک، بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پارک فناوری پردیس و موزه هوانوردی و آشنایی با مراکز عمومی و تخصصی ارائه دهنده خدمات در پارک از موارد تور‌های بازدید نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ است.

این تور‌ها در ۲ بخش عمومی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است که برنامه مجزایی برای گروه‌های دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ شــرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار و بیش از ۱۰ رویداد جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور