Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سايپا به عنوان بزرگترين بدهکار بيمه اي حدود 1100 ميليارد تومان به شرکت هاي بيمه بدهکار است. دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران در اين مورد مي گويد: موضوع بدهي هاي معوقه به يک بحران جدي در صنعت بيمه تبديل شده است.

بر اساس قانون، خودروهاي صفر کيلومتر براي فروش و خروج از کارخانه بايد داراي بيمه نامه شخص ثالث باشند و نيروي انتظامي اجازه پلاک گذاري خودروهاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث را نمي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت خودروسازي سايپا پيش از اين، براي رفع اين مشکل از شرکت هاي بيمه درخواست کرد تا با ايجاد ساز و کاري، خودروهاي اين شرکت را بيمه شخص ثالث کنند تا اين شرکت پس از اخذ هزينه حق بيمه نامه شخص ثالث از مردم، پول آن را به بيمه ها بپردازد.
اما با وجود اينکه سايپا به اخذ کامل حق بيمه از خريداران خودرو اقدام کرده و شرکت هاي بيمه نيز به ارائه بيمه نامه شخص ثالث اقدام کرده اند، اما اين خودروساز از پرداخت پول حق بيمه شخص ثالث که از مردم دريافت کرده به شرکت هاي بيمه خوددداري کرده است.
خودداري سايپا از عمل به تعهدات بيمه اي خود باعث بدهي بيش از هزار ميليارد توماني به شرکت هاي بيمه شده است.
پيگيري خبرنگار ايرنا نشان مي دهد که بدهي هزار و 100 ميليارد توماني مربوط به بدهي هاي سررسيده شده اين شرکت خودروسازي بوده و بخش قابل توجهي از مطالبات بيمه ها از سايپا هنوز به مرحله سررسيد نرسيده است.
* بدهکاران بزرگ، چالش صنعت بيمه
سنديکاي بيمه گران ايران امروز (سه شنبه) اعلام کرد: در آخرين جلسه شوراي عمومي اين سنديکا بر توافقات قبلي اعضا در خصوص نحوه وصول مطالبات از شرکت خودور سازي سايپا به عنوان بزرگترين بدهکار بيمه اي تاکيد شد.
در آخرين جلسه شوراي عمومي سنديکا که با حضور رئيس کل و اعضاي هيات عامل بيمه مرکزي برگزار شد. سيد محمد عليپور، دبيرکل سنديکا گزارشي از روند اجراي تخفيف 2.5 درصد توسط شرکت هاي عضو سنديکا و آخرين اقدامات صورت پذيرفته در خصوص وصول مطالبات از شرکت سايپا ارائه کرد.
غلامرضا سليماني، رئيس کل بيمه مرکزي نيز با تاکيد به اينکه سنديکا بايد ساز و کاري طراحي کند تا شرکت‌هاي بيمه بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول کنند، گفت: موضوع بدهي هاي معوقه، يک خسران جدي در صنعت بيمه است و شرکت هايي که با بدهکاران بزرگ صنعت پاي ميز قرارداد مي نشينند، به اين بحران دامن مي زنند.
مسئولان صنعت بيمه در اين نشست بر لزوم به روز رساني مطالبات معوق، پيگيري مطالبات خود از بدهکاران بزرگ و وحدت رويه شرکت هاي بيمه با هماهنگي نهاد ناظر براي اخذ مطالبات از شرکت خودرو سازي سايپا تاکيد داشتند.
اقتصام*2022 * 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی

جمعی از وزرای و معاونان رئیس جمهور پس از پایان جلسه این هفته هیات دولت چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوی پرسش های آنها بودند.

دریافت 150 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی/ تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی