Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:27:32 GMT

ماکرون: اتحادیه اروپا با تهدید موجودیتی روبرو است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۶۱۳

ماکرون: اتحادیه اروپا با تهدید موجودیتی روبرو است

رئیس جمهور فرانسه اتحادیه اروپا را با تهدید موجودیتی روبرو دانست. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه حدود شش روز مانده تا انتخابات پارلمانی اروپا یک کنوانسیون پایه گذاری اروپایی را درخواست کرده و گفت: من خواهان چنین توافقنامه‌ای بعد از انتخابات اروپایی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در گفتگو با حدود 40 رسانه محلی در فرانسه سخن می گفت همچنین تاکید کرد که سران کشورها همراه با نمایندگان جدید پارلمانی و شهروندان زمان را به کار می گیرند تا یک استراتژی اروپایی را برای 5 سال آینده مشخص کنند.

ماکرون انتخابات پارلمانی پیش رو را به عنوان مهم ترین انتخابات از سال 1979 ارزیابی کرد چرا که این اتحادیه به زعم وی با تهدید موجودیتی روبرو است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در این ارتباط درباره قدرت گرفتن بیشتر ناسیونالیست ها و پوپولیست های راستگرا هشدار داده و گفت: وی برای اولین بار یک توافق محرمانه بین ملی گرایان و منافع و علایق خارجی با این هدف که اروپا را نابود کنند می بیند.

رهبر جبهه ملی فرانسه: هیچ دلیلی برای دشمنی با روسیه وجود نداردارتش فرانسه: گشت‌زنی در خلیج فارس را افزایش نداده‌ایم

وی در این راستا به اقامت "استیو بنون"، استراتژِیست ارشد و پیشین کاخ سفید در فرانسه برای کمک به حزب راست افراطی کشورش اشاره کرد. ماکرون همچنین به تاثیر گذاری و نفوذ روسیه بر این انتخابات اشاره کرده و گفت: ما می توانیم فقط نگران باشیم، اما نباید ساده لوح باشیم.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت دوستی بین آلمان و فرانسه اشاره کرده و در عین حال تصریح کرد که ما نمی توانیم اروپا را با وجود اختلاف و دو دستگی بین آلمان و فرانسه پیش ببریم.

وی تاکید کرد که او و صدر اعظم آلمان به یکدیگر احترام گذاشته و به خوبی با هم کار می کنند. مناسبات بین دو طرف هم اکنون در حالت تعادل قرار دارد. وی همچنین تاکید کرد که آلمانی ها توافقات واقعی در روند اصلاحات را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در مورد آینده فدراسیون فوتبال اسپانیا در حال پیچیده شدن است. تصمیم شورای عالی ورزش برای ایجاد کمیسیون نظارت بر فدراسیون فوتبال باعث ناراحتی یوفا شده است. بعد از برکناری روبیالس، پدر روشا جانشین موقت او شد ولی اخیرا اتهاماتی به او نیز وارد شده تا از حضور در انتخابات ریاست محروم شود. در واقع فدراسیون فوتبال اسپانیا اکنون بدون رئیس است.

بنابراین، صرف نظر از تصمیم کمیته راهبری شورای عالی ورزش، دخالت احتمالی دولت هرگز به مذاق فیفا و یوفا خوش نمی آید.

فیفا بارها تاکید کرده است که سیاستمداران و دولت نباید در تصمیمات فدراسیون فوتبال یک کشور دخالت کنند و به همین منظور اخطار اول به اسپانیا داده شده است. مارکا امروز نوشت که حالا حضور اسپانیا در جام ملت‌های اروپا و باشگاه‌های این کشور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده در خطر جدی قرار دارد.

دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اسپانیا کنترل فدراسیون را در دست گرفته و همین زنگ خطر را به صدا درآورد. موضوع جدی است و هم یورو 2024 و هم آینده تیم های اسپانیایی در اروپا در خطر قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند