Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@00:57:29 GMT

دومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۶۶۱

دومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی برگزار می‌شود

سیاحت‌‌اسفندیاری با اعلام برگزاری دومین کنفرانس بین المللی «صلح پژوهی»، گفت: هدف از این کنفرانس شناسایی ظرفیت‌های موجود در این حوزه که می‌تواند به گسترش و توسعه صلح کمک کند، است.

«عابدین سیاحت اسفندیاری» در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری دومین کنفرانس بین المللی «صلح پژوهی» در مورد ابعاد برگزاری این کنفرانس و محورهایی که در آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد اظهار کرد: این رویداد به همت مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت برگزار می شود و در آن محورهای متنوعی مورد توجه خواهد بود که از جمله آنها می توان به «آموزش و صلح»، «اخلاق و صلح»، «حقوق و صلح»، «سیاست و صلح»، «اقتصاد و صلح» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره داشت.

 

دبیر علمی کنفرانس صلح پژوهی افزود: نخستین دوره این کنفرانس دهم اسفند سال گذشته در کیش برگزار شد و دبیرخانه کنفرانس از 24 ملیت مقاله دریافت کرد. امسال نیز در همان تاریخ میزبان محققان خواهیم بود و البته تا پیش از برگزاری کنفرانس تعدادی پیش نشست نیز برگزار خواهد شد.

 

وی در مورد اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد: اولین هدفی که دنبال می کردیم آن بود که ظرفیت های موجود در این حوزه را که می تواند برای گسترش و توسعه صلح کمک کند شناسایی کنیم، این امر با همکاری شخصیت های حقیقی و حقوقی اتفاق می افتد. در این راستا تلاش می کنیم که پل ارتباطی و تعامل میان افراد فعال در این عرصه و چهره های شاخص را برقرار کنیم، ما می خواهیم آخرین یافته های علمی در این عرصه را بررسی کرده و از پشتوانه های علمی برای رصد رویدادهای حقوق بشری بهره مند شویم.

 

 

دبیر علمی این همایش اظهار کرد: سال گذشته از کشورهای آلمان، اتیوپی، افغانستان، الجزایر، اندونزی، ایران، آذربایجان، امریکا، بحرین، برزیل، پاکستان، تونس، زیمبابوه، سریلانکا، عراق، عمان، کامرون، کانادا، گرجستان، هندوستان، امارات متحده عربی، مقاله داشتیم که به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی نیز منتشر می شوند.

 

سیاحت اسفندیاری تاکید کرد: ما سعی کرده ایم تمامی مواردی که در راستای برگزاری کنفرانس های بین المللی رعایت می شود را در این کنفرانس لحاظ کنیم.

 

گفتنی است، دومین کنفرانس بین الملی صلح پژوهی دهم اسفند در جزیره کیش با حضور محققان مختلف برگزار می شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خبرگزاری شبستان اصفهان خراسان جنوبي بیرجند موزه جشن روزه اولی ها مسجد روزه اولی ها صلح پژوهی حقوق بشر کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان