Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:38:30 GMT

رکورد ۱۷ ساله بارش‌های نیکشهر شکسته شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۶۹۰

رکورد ۱۷ ساله بارش‌های نیکشهر شکسته شد

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، میزان بارش های اردیبهشت‌ماه نیکشهر به ۵۸ میلیمتر رسید و رکورد ۱۷ ساله بارش این ماه شهر شکسته شد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: تمام بارش‌های دریافتی اردیبهشت‌ماه جاری نیکشهر مربوط به چهار روز منتهی به 29 اردیبهشت است که برای نخستین بار از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر به این مقدار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌سد "خیرآباد" نیکشهر پس از 10 سال آبگیری شد‌سیستان و بلوچستان| بارش‌های سیل‌آسا به رودخانه سرباز جانی دوباره بخشیدبارش 75 میلیمتری باران در سیستان و بلوچستان ثبت شد

وی افزود: ایستگاه نیکشهر 17 سال پیش تأسیس شد و در این مدت بیشترین بارش ماهانه اردیبهشت آن 32.8 میلیمتر  بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان به تشریح فعالیت سامانه بارشی اخیر استان پرداخت و گفت: این سامانه که از دوشنبه گذشته در استان فعال شده، هم به لحاظ شدت و هم به لحاظ گستره فعالیت یک سامانه قوی است به طوریکه در مدت فعالیت آن حداقل 14 شهرستان را در برگرفته است.

دیانتی ادامه داد: تا امروز از شهرستان های نیکشهر، قصرقند، فنوج، دلگان، بزمان، مهرستان، سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، خاش، زاهدان، زابل، نیمروز، چابهار گزارش بارندگی شده که در برخی شهرستان ها میزان بارش ها قابل توجه بوده است؛ برای نمونه از ایستگاه‌های بارانسجی نیکشهر نظیر توتان 76، پیپ 61 و شهر نیکشهر 58 میلیمتر  باران گزارش شده است.

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی