Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:49:29 GMT

6 میلیون ایرانی کارت اهدای عضو دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۸۲۶

6 میلیون ایرانی کارت اهدای عضو دریافت کردند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به استقبال مردم برای دریافت کارت اهدای عضو اشاره کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 6 میلیون نفر این کارت را دریافت کردند.

علی نوبخت روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز اهدای عضو بدن در سالن همایش بیمارستان سینا افزود: این تعداد از استان های مختلف کشور بوده که آمادگی خود را برای اهدای عضو اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دریافت کارت اهدای عضو در حال افزایش است، گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان در حال تلاش برای افزایش تعداد اعضا است.
نوبخت با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار و 264 مورد مرگ مغزی عضو اهدا کردند، گفت: تاکنون حدود 50 هزار بیمار با دریافت پیوند عضو از مرگ نجات یافتند.
وی افزود: مجموع پیوندهای عضو شامل 11 هزار و 787 مورد کلیه، 6 هزار و 338 مورد کبد، یک هزار و 172 مورد قلب، 157 مورد ریه، 293 مورد لوزالمعده و 52 مورد روده انجام شده است.
ادامه دارد
علمی 1201 ** 9014**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي اهداي عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم

مجید مجیدی، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی، از سال ۱۳۵۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز نمود. وی با ساخت فیلم بچه‌های آسمان، جزء پنج نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

وی با چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه در میان کارگردانان ایرانی به شمار می‌رود. اولین فیلم بلند وی به نام بدوک در سال ۱۳۷۰ برنده جایزه جشنواره فجر شد.

از جمله آثار برتر مجید مجیدی می‌توان به خورشید، آن‌سوی ابرها، بید مجنون، محمد رسول الله، پدر، رنگ خدا، باران و آواز اشاره کرد. مجید مجیدی طی دوران فعالیت خود، جوایز بسیاری همچون جایزه هولدن برای بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم تورین، جایزه دلفین طلایی جشنواره بین المللی فیلم فستوریا، سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر و جایزه بزرگ هیئت داوران بنیاد فیلم آمریکا را از آن خود کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • عجیب‌ترین کارت تاریخ به مهدی طارمی(عکس)
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم
  • عکس‌العمل ژاوی پس از دریافت کارت قرمز از داور در جریان دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم