Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ارتش سوريه حمله تروريست هاي النصره به مناطق امن حماه را دفع کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، يگان هاي ارتش سوريه هجوم تروريست هاي النصره به مناطق امن ارتش سوريه در شمال استان حماه را ناکام گذاشته و شمار زيادي از آنان را به هلاکت رساندند.
ارتش سوريه در پاسخ به اين حمله مواضع و تجمعات گروه هاي تروريستي در حومه استان حماه را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يگان هاي ارتش سوريه در محور `الحماميات` در مناطق امن استان حماه با تروريست ها درگير شدند که در نتيجه شمار زيادي از آنان به هلاکت رسيده و شمار ديگري گريختند.
از سوي ديگر، تروريست ها امروز (سه شنبه) با زيرپاگذاشتن توافق مناطق کاهش تنش با چندين خمپاره و راکت دو شهرک «بريديج و کفر نبوده» را هدف قرار دادند که موجب بروز خسارت در منازل شماري از هموطنان شد.
اين حملات در حالي انجام مي شود که تروريست ها شنبه شب از توافق براي آتش بس 72 ساعته خبر داده بودند.

نقض آتش بس از سوي تروريستها
با اينکه گروه هاي تروريستي، آتش بس در منطقه کاهش تنش در حومه شمالي حماه را نقض کرده و به حمله هاي خود عليه ارتش سوريه شدت داده اند، اما ارتش سوريه براي سومين روز پياپي همچنان به آتش بس در اين منطقه پايبند هستند.
در اطراف منطقه سهل الغاب که انواع گروه هاي تروريستي با اسامي مختلف در همان منطقه مستقر هستند، ارتش سوريه طي عملياتي مساحت گسترده اي از اين منطقه را که يک منطقه استراتژيک مهم و پل ارتباطي بين استان هاي لاذقيه، حماه و ادلب است را آزاد کرد.
ارتش سوريه از روحيه بسيار بالايي برخوردارند و در خط مقدم منتظر دستور فرماندهان خود هستند. آرامش حاکم بر منطقه از زمان اعلام آغاز عمليات نظامي در حومه شمال غربي حماه نقض نشده است به جز در مواردي که گروه هاي تروريستي در منطقه کاهش تنش اقدام به نقض آتش بش کرده اند.
تنها طرفي که به آتش بس پايبند بوده است ارتش سوريه است اما گروه هاي مسلح با نقض آتش بس حتي در شبکه هاي اجتماعي به اين کار خود افتخار مي کنند. آنها اين آتش بس را فرصتي براي جلوگيري از پيشروي ارتش سوريه و جبران خسارت ها و شکست هاي خود مي دانند.

400 نماينده کنگره آمريکا خواهان مداخله در سوريه شدند
چهارصد عضو کنگره از هر دو حزب آمريکا طي نامه‌اي به «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا خواستار مداخله براي حل بحران سوريه شدند.
به گزارش الجزيره، نمايندگان آمريکايي در اين نامه از ترامپ خواستند تلاش‌ها براي توقف تهديدات امنيتي عليه منافع آمريکا و همپيمانانش در سوريه را رهبري کند.
در اين نامه ادعا شده که روسيه در حال جنگ عليه مردم سوريه بوده و از «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه حمايت مي‌کند.
آمريکا و روسيه، از طرف‌هاي مختلفي در جنگ سوريه حمايت کرده‌اند. روسيه حامي دولت سوريه است که از زمان آغاز ناآرامي‌ها در اين کشور از مارس 2011، در حال مبارزه با گروه‌هاي تروريستي است. آمريکا و متحدانش در منطقه اصلي‌ترين حاميان معارضان مسلح و گروه‌هاي تروريستي در حال نبرد با دولت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه هستند.
روسيه پس از اخذ مجوز از دولت قانوني سوريه، از 30 سپتامبر 2015 عملياتي را براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي در اين کشور آغاز کرده است.

هشدار روسيه به تروريستها
روسيه با تاكيد بر اينکه تا ابد با حضور تروريستها در ادلب کنار نخواهد آمد، متعهد شد که مواضع شليک موشکها به پايگاه حميميم در غرب سوريه را منهدم کند.
سرگئي ورشنين معاون وزير خارجه روسيه گفت: "نمي توانيم تا ابد حضور تروريستها در خاک سوريه را تحمل کنيم. تعداد تروريستها در ادلب متاسفانه بسيار زياد است؛ آنها اين منطقه را تحت سيطره دارند".
وي خاطرنشان کرد که روسيه به اجراي توافقات با شرکاي خود در مساله سازش در سوريه ادامه مي دهد. بايد درد و رنج غيرنظاميان در سوريه به پايان برسد. اين مساله وظيفه اي بسيار سنگين و دشوار است. و براي حل و فصل آن تلاش مي کنيم، همانطور که نيروهاي دولتي نيز دست به همين تلاش مي زنند"
معاون وزير خارجه روسيه توضيح داد که "ما از طرف خود تاکيد مي کنيم و از همگان مي خواهيم تا لفظا و عملا بر پايبندي به حاکميت سوريه و وحدت اراضي آن تاکيد کنند. ادلب منطقه اي سوريه اي است".
ورشنين در واکنش به حملات مستمر عليه پايگاه حميميم از سوي عناصر مسلح در سوريه، از عزم کشورش براي پاسخ به اين عمليات خبر داد و گفت: ما همواره به حملاتي که غيرنظاميان و نيز نظاميان ما را از جمله نظاميان در پايگاه الحميميم را هدف قرار مي دهند، به دقت پاسخ مي دهيم.. مواضع شليک را منهدم خواهيم کرد".

بشار اسد مرکز بين المللي مبارزه با تروريسم را افتتاح کرد
رئيس جمهور سوريه در مراسمي با حضور روحانيون و علماي سوري مرکز بين المللي مبارزه با تروريسم سوريه را افتتاح کرد.
رئيس جمهور سوريه مرکز بين‌المللي «الشام الاسلامي» براي مقابله با تروريسم و افراط‌گريي را افتتاح و تأکيد کرد که هر کس به کشور خود خيانت کرد، مؤمن واقعي نيست.
اسد پس از افتتاح اين مرکز و در جريان سخنراني در ميان جمع کثيري از علماي دمشق تأکيد کرد که ملت سوريه با ايستادگي خود، در حال مبارزه با افراط‌گرايي است.
وي تصريح کرد که «ارتش سوريه نيز در حال مبارزه با تروريسمي است که برخاسته از افراط‌گرايي است و علماي مذهبي نيز با اين افراط‌گرايي که مولّد تروريسم است، مبارزه مي‌کنند».
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که افراط‌گرايي محصول ديني نيست، بلکه يک محصول اجتماعي است که شامل افراط‌گرايي‌هاي سياسي، قومي، عقيدتي و اجتماعي و ديني است.
رئيس جمهور سوريه ضمن انتقاد از نقش وهابيت در تثبيت افراط‌گرايي مذهبي، خاطر نشان کرد که اخلاق مانند مذهب نيز يک مسئله ضروري است و بايد مسائل اخلاقي در موازات فعاليت‌هاي مذهبي در جامعه تثبيت شود.
وي ادامه داد: «ذهن بسته، فقط به پوست شريعت و مذهب اهميت مي‌دهد، اما ذهن باز، جوهر و مغز آن را دريافت مي‌کند و اين ذهنِ باز کاري مي‌کند که دين، دين توحيدي باشد و همه پيروان خود و پيروان ساير مذاهب را گرد خود جمع کند، ولي ذهن بسته فقط افراط‌گرايي و متفرق کردن جامعه را مي‌پذيرد».
اسد همچنين تصريح کرد: «امکان ندارد کسي تا زماني که به خانواده و ميهن خود با صداقت وابستگي نداشته باشد، به دين خود وابسته باشد و کسي که به وطن خود خيانت کرده است، نمي‌تواند مؤمن واقعي و صادق باشد».
رئيس جمهور سوريه با تأکيد بر اينکه دين نمي‌تواند عاري از مسائل انساني بوده و محدود به شريعت باشد، اظهار داشت که دين بايد مسائل مهم ملي نيز پايبند باشد.
وي آگاهي را عامل اساسي و مهم در همه اقدامات دانست، و خاطر نشان کرد که آگاهي با محاکمه و حاکمه با گفت‌وگو در ارتباط است و لذا بايد هميشه گفت‌وگو را بين يکديگر تثبيت کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند

هواپیما‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روزانه ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند. این را سرلشکر یوری پوپوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم اعلام کرد.

وی گفت: در منطقه التنف ۱۴ تخلف در طول روز توسط چهار جفت جنگنده اف ۱۵ و سه جفت هواپیمای تهاجمی A-۱۰ تاندربولت ثبت شد.

پوپوف همچنین گفت: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش، گلوله باران مواضع دولتی توسط گروه تروریستی جبهه النصره (ممنوع در فدراسیون روسیه) در استان ادلب ثبت شده است.

یاد آور می‌شود امروز دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه