Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رئيس اتاق اصناف شهرستان دامغان گفت: حدود 9 درصد از چهار هزار و 500 واحد صنفي فعال در قالب اتحاديه هاي مختلف اين شهرستان فاقد پروانه کسب هستند.

حسن روحاني روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 400 واحد صنفي بدون پروانه کسب در طرح هاي بازرسي اتحاديه اصناف در اين شهرستان شناسايي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس اتاق اصناف شهرستان دامغان ادامه داد: از ابتداي سال 98 تا کنون 15 واحد صنفي فاقد پروانه کسب در اين شهرستان پس از تذکرهاي لازم و در مدت زمان تعيين شده موفق به اخذ پروانه کسب نشدند که اين واحدها از سوي اتاق اصناف پلمب شد.
روحاني تصريح کرد: سال گذشته نيز 170 واحد صنفي به علت نداشتن پروانه کسب پلمب شد.
وي به نظارت اتحاديه هاي اتاق اصناف با گشت هاي بازرسي دوره اي اشاره کرد و گفت: بازرسان اصناف به صورت ميانگين در هر هفته 70 الي 80 بازرسي از واحدهاي صنفي انجام مي دهند که در اين بازرسي ها، واحدهاي متخلف شناسايي و مشکلات آن ها بررسي مي شود.
روحاني اضافه کرد: امسال از 500 واحد صنفي بازرسي شده 32 مورد متخلف اقتصادي شناسايي شد که به 58 ميليون و 600 هزار ريال جريمه محکوم شدند.
وي خاطر نشان کرد: فروش اقلام غيرمجاز، گران فروشي، کم فروشي، نداشتن برچسب قيمت، صادر نکردن فاکتور براي مشتريان و تقلب در فروش، مهمترين جرايم اين واحدها بود.
رئيس اتاق اصناف دامغان تصريح کرد: دوره آموزشي در خصوص کالاهاي قاچاق، مکاسب اخلاق اسلامي و قانون نظام صنفي در طول سال براي بازاريان و اصناف اين شهرستان برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، 115 اتحاديه توليدي و توزيعي در شهرستان دامغان فعاليت مي کنند، اين شهرستان در فاصله 115 کيلومتري شرق مرکز استان سمنان و بيش از 94 هزار نفر جمعيت دارد.
9856/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی از استرداد مبلغ ۵ میلیارد و ۸۲۵ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی از ۲۰ اسفندماه تاکنون خبر داد.

محسن صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برخورد با واحدهای صنفی متخلف در طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اظهار کرد: این طرح از ۲۰ اسفندماه با توجه به ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و ورود زائران انجام شد.

وی بیان کرد: در این طرح مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف ۱۴ هزار و ۱۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی انجام داد که تعداد ۱۱۶۷ فقره پرونده تعزیری تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها ۴۲ واحد صنفی در این بازه زمانی پلمب شدند. هم چنین مبلغ ۵ میلیارد و ۸۲۵ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال استرداد وجه به شاکیان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار