Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:11:36 GMT

عجیب ترین شکنجه مسلمانان در اردوگاه های «سین کیانگ»

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۰۵۹

عجیب ترین شکنجه مسلمانان در اردوگاه های «سین کیانگ»

مسلمانانی که در اردوگاه های به اصطلاح آموزشی در «سین کیانگ» چین نگهداری می شوند تحت شکنجه های مختلف قرار دارند اما عجیب ترین رفتاری که با آنها می شود و به تازگی فاش شده این است که تنها هر دو هفته یک بار اجازه گریه کردن دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «rfa »،مسلمانانی که در اردوگاه های به اصطلاح آموزشی در «سین کیانگ» چین نگهداری می شوند تحت شکنجه های مختلف قرار دارند اما عجیب ترین رفتاری که با آنها می شود و به تازگی فاش شده این است که تنها هر دو هفته یک بار اجازه گریه کردن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از زنانی که در یکی از بازداشتگاه های سین کیانگ نگهداری می شود در این باره می گوید: «آنها به ما هر دو هفته یک بار تنها یک ساعت وقت برای گریه کردن می دهند.»

به گفته این زن که نامش « Guzire Awulqanqizi» است و در اردوگاه « Dongmehle» از جولای 2017 تا اکتبر 2018 زندانی بوده است ،افرادی که در این بازداشتگاه ها نگه داشته می شود 14 روز برای مطالعات اجباری سیاسی که با هدف شستشوی مغزی آنها صورت می گیرد تحت فشار و استرس هستند اما حق گریه کردن ندارند.

Guzire می گوید: «هر دو هفته یک بار وقت گریه به زندانی ها داده می شود و می گویند که حالا می توانید گریه کنید، اما اگر در مواقع دیگر وقتی که احساس نیاز می کنیم گریه کنیم ما را تهدید می کنند و می گویند که به اردوگاه های دیگر با شرایط سخت تر فرستاده می شویم.»

او می گوید که مقامات مسئول در این اردوگاه ها برای زندانی ها ساعت گریه تعیین می کنند چون می دانند که آنها تحت فشار هستند اما قائل بر این هستند که اشک ها فقط باید در ساعت هایی که آنها اجازه می دهند،سرازیر شود!

« Guzire» می افزاید:«آنها می ایستادند و ما را تماشا می کردند در حالی که در هر کلاس پنج معلم و دو افسر پلیس بودند. وقتی آنها به من می گفتند گریه کن من نمی توانستم ،اشک های من نمی آمدند و تنها احساسی که داشتم احساس تحقیر شدن بود.»

مقامات چینی در آنچه برخی از منتقدان از آن به عنوان کمپین «پاکسازی قومی مسلمانان» یاد می کنند از اواخر سال 2017 تا کنون اقدام به زندانی کردن صدها هزار اقلیت مسلمان در اردوگاه های کار اجباری کرده اند.

دولت پکن سال‌هاست که به عناوین مختلف به نقض حقوق بشر محکوم می‌شود اما این محکومیت در پس قدرت اقتصادی و نظامی این دولت پنهان شده است.

رفتار ظالمانه حکومت کمونیستی چین با مسلمانان اویغور سال هاست که مورد بی توجهی جوامع بین المللی قرار گرفته است.

مسلمانان اویغور در ایالت «سین کیانگ» چین هرگز نمی توانند شعائر اسلامی را آزادانه به جای بیاورند.

مسلمانان ترک ‏تبار «اویغور» ساکن در ایالت سین کیانگ با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر، در اثر سیاست های ضد اسلامی حکومت مرکزی چین ‏زندگی سختی را می گذرانند.‏

سین کیانگ از سالها پیش و در پی تصرف ترکستان شرقی به نقشه چین اضافه شد و در ‏دهه های اخیر با سیاست های دولت مرکزی همواره مردم بومی آن زیر فشارهای ‏گوناگون بوده و از کمترین امکانات موجود در بخش های دیگر چین محروم هستند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان مسجد اصفهان بیرجند موزه اردبیل جشن روزه اولی ها اویغورها سین کیانگ مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش