Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا تأکید کرده‌اند نه آنها و نه ترامپ خواستار درگیری نظامی با ایران نیستند.

به گزارش مشرق، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا می‌گویند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور علی‌رغم لفاظی‌های تهاجمی علیه ایران به دنبال جنگ با ایران نیست. آنها گفته‌اند خودشان هم چنین هدفی را دنبال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

نشریه پولیتیکو گزارش داده برخی از نمایندگان تندرو در حزب جمهوری‌خواه با این استدلال که درگیری با ایران اجتناب‌ناپذیر است خواستار اتحاذ مواضع ستیزه‌جویانه علیه این کشور هستند. با این حال، جار و جنجال‌هایی که آنها به راه می‌اندازند موجب غفلت از این واقعیت می‌شود که بسیاری در حزب جمهوری‌خواه دنبال درگیری با ایران نیستند، ضمن آنکه خود ترامپ هم به شدت از وارد کردن آمریکا به یک مداخله خارجی دیگر اکراه دارد. 

بیشتر بخوانید:

تهدید تکراری ترامپ که عاقبت خوبی ندارد اظهارات وزیر برکنار شده آمریکایی علیه ایران فیلم/ ترامپ: اگر ایران تماس بگیرد ! دویچه‌وله: مقاومت ایران نقشه تهدید ترامپ را بی‌اثر کرد

«رند پال»، نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنا و «مایک لی»، نماینده ایالت یوتا دو نماینده جمهوری‌خواه با گرایش‌های لیبرال هستند که معتقدند هر گونه  اقدام علیه ایران، اگر قرار باشد اتفاق بیفتد، بایستی با مجوز کنگره صورت گیرد. اما حتی سناتورهایی که تفکراتشان جریان اصلی حزب را بیشتر بازتاب می‌هد (مانند میت رامنی) هم با اقدام علیه ایران مخالف هستند.

بنابراین، بسیاری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه اعتماد زیادی به سخنان ترامپ دارند که گفته قصد ندارد تجربه جنگ عراق را تکرار کند.

«شلی مور»، نماینده ایالت ویرجینیای غربی گفت: «همیشه نگران هستیم که تنش‌ها تشدید شوند، ولی من چنین پیش‌بینی‌ای ندارم. رئیس‌جمهور دارد سعی می‌کند ما را از درگیری‌های مسلحانه‌ای که الان درگیر آنها هستیم خارج کند. نمی‌توانم تصور کنم ما را وارد درگیری جدیدی کند.»

ارتش آمریکا در هفته‌های گذشته با متهم کردن ایران به افزایش تحرکات در منطقه ناو گروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن «بی‌52»  را روانه منطقه کرده است. تهران ادعاهای واشنگتن را رد و هدف آمریکا از انتشار چنین اخباری را «جنگ روانی» توصیف کرده است.

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران خاتمه داد و تحریم‌هایی را که پس از اجرایی شدن این توافق متوقف شده بودند مجدداً احیا کرد. 

برخی از تحلیلگران معتقدند هدف دولت دونالد ترامپ از تحرکات نظامی اخیر علیه ایران، تکرار الگوی کره شمالی و کشاندن ایران به میز مذاکره است. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند تسلیم زورگویی دولت آمریکا نخواهند شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس جنگ با ایران حمله به ایران دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به تل‌آویو را نتیجه ضعف آمریکا توصیف کرده است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در یک راهپیمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا به پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد وی با همدردی با صهیونیست‌ها در انتقاد از عملکرد دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت «مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم».

اظهارات ترامپ پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل درست چند روز پیش پس از آن مطرح شد که در انتقاد از بایدن گفته بود «ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند دو جمله را کنار هم ردیف کند. رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند چه غلطی می‌کند و احتمالاً در یک جنگ جهانی قرار خواهیم گرفت».

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا : می‌خواهیم با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ ها جلوگیری کنیم
  • کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم
  • ادامه درگیری به نفع اسراییل و غربی‌ها نیست/ دست از تنش بردارند
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل