Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از «بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام‌خمینی (ره)» خبر داد و گفت: در بندر شهید رجایی انگیزه صادرات کماکان رو به افزایش است؛ به طوری که سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی دوبرابر واردات غیرنفتی بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد راستاد در اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تاکید کرد: به رغم تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه، بنادر کشور همچنان پرترافیک هستند که نشان می‌دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می‌تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بندر چابهار می‌تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته‌اند، بندر چابهار به تنهایی رشد ۵۰ درصد را تجربه کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطر نشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته‌ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.

راستاد تاکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را پنج درصد در نظر گرفته‌ایم و این درخواست در جلسات هیأت عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.

به گقته راستاد، طبق رایزنی‌های که انجام شد، هم اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل‌ونقل شرکت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روند انجام طرح‌های توسعه‌ای در بنادر اشاره کرد و گفت: توسعه ترمینال شماره ۳ کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجرا است و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان تجهیز و تکمیل ترمینال شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی، گفت: کماکان سیاست سازمان بنادر بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.

راستاد خاطرنشان کرد: اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.

وی با اعلام این خبر که «طی دو ماه آینده ۱۲ دستگاه آر تی جی به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی اضافه می‌شود»، تصریح کرد: با رویکرد و برنامه‌های زمان بندی شده در سازمان بنادر، کلیه طرح‌های توسعه بنادر بدون توقف در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه‌گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پس‌کرانه‌های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که ۲۴۰۰ هکتار از اراضی پس‌کرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بندر امام خمینی ره سازمان بنادر و دریانوردی عملیات تخلیه و بارگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در منزل قدیمی در مرکز شهر بجنورد بارگیری و تخلیه شد.

وی در ادامه افزود: شهرداری اهرم نظارتی در املاک محصور ندارد اما به محض طرح شکایت ساکنین محل، رسیدگی به مطالبات شهروندان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و وارد عمل می‌شویم.

کشمیری بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی مکان به دلیل انباشت زباله‌های خیس، متعفن شده است، در ادامه خدمات شهرداری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است این حجم از زباله دپو شده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، مشکلات متعدد زیست محیطی را برای ساکنین محل ایجاد کرده و با تماس ساکنین و اقدام به موقع شهرداری پس از اخذ مجوزهای لازم از دادگستری و طی حضور مأمورین کلانتری، این مکان از زباله تخلیه شد.

کد خبر 6086105

دیگر خبرها

  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر
  • استقرار و بهره گیری از یک فروند شناور بارج در «دیلم» اجرایی شد