Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبی که در سطح روی ماست قرار می‌گیرد ماده‌ای پر خاصیت است که اغلب دور ریخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنیهای روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

هر آنچه باید از خواص شگفت انگیز شیر بادام بدانید

اگر به فکر گرفتن رژیم های گوناگون برای کاهش وزن و لاغر شدن هستید شیر بادام را در برنامه غذایی اصلی روزانه خود قرار دهید؛ شیر بادام با داشتن تنها ۶۰ کالری نوشیدنی مناسب برای لاغر شدن است، شیربادام حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست و ویتامین E که برای شفافیت و درخشندگی پوست مناسب است؛ همچنین حاوی کلسترول خوب است و کلسترول بد را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف این نوشیدنی نه تنها برای کودکان بلکه به بزرگ تر ها هم توصیه می شود.

علل عجیبی که دهانتان را بد بو می‌کند

بوی بد دهان معضلی شایع و خجالت آور است که در بسیاری از موارد خود فرد متوجه آن نمی‌شود؛ در این بین استفاده از داروهای مخصوص فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی، و آنتی هیستامین ها می توانند عوارض جانبی مانند خشکی دهان را در پی داشته باشند، مشکلی که در ادامه با موردی تلخ‌تر یعنی بوی بد دهان همراه خواهد شد، زیرا بزاق برای شستن قطعه های غذا از حفره دهانی ضروری است.

در عفونت دهانی مقدار زیادی باکتری تجمیع می‌شود که ممکن است بوی بدی از خود بوی متصاعد کنند، البته از این نکته نباید غافل شد که کم کاری بسیاری از ما در مسواک زدن و استفاده از نخ دندان باعث تجمع ذرات در دهان می شود.

اب روی ماست را دور نریزید

آبی که در سطح روی ماست قرار می‌گیرد ماده‌ای پر خاصیت است که اغلب دور ریخته می‌شود؛ این ماده دارای خاصیت ضد یبوست است و منبع پروتئین خوبی برای مشكلات كلیوی محسوب می‌شود، همچنین سلول های ایمنی بدن را فعال می‌كند و در رشد و تقویت استخوان مؤثرست و دشمن سلولهای چربی است، علاوه بر باكتریهای اسید لاكتیک موجود در آب ماست تازه ، پروتئین موجود در آن به سیستم ایمنی بدن قدرت می بخشد.

كسانی كه از یبوست رنج می برند با خوردن آب ماست می توانند این مشكل را رفع كنند؛ كافی است هر روز یک لیوان آب ماست بنوشند. با نوشیدن آب ماست اسید لاكتیک و میكروب های موجود در آب ماست، روده را به راحتی تحریک می كند .

خواص جالب کاهو را بشناسید

کاهو کم کالری و بدون چربی است از این رو می‌توان هنگام گرسنگی بدون ترس از افزایش وزن یا مشکلات جسمانی آن را مصرف کرد، کاهو مقدار زیادی الیاف و سلولز دارد که احساس سیری به انسان می دهد، بنابراین در بلند مدت از بهترین خوراکی ها برای کنترل وزن است.

این گیاه حاوی ویتامین و املاح مهمی مانند ویتامین کا، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، کلسیم و ویتامین A است که با نقشی خنثی در قند خون گزینه‌ای مناسب برای بیماران دیابتی خواهد بود،‌ این دسته از بیماران می‌توانند بدون هیچ نگرانی کاهو مصرف کنند.

راهکاری ساده برای سفت کردن پوست‌های شل و افتاده

برای سفت کردن پوست شل و افتاده از خیار استفاده کنید؛ خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید، این درمان را روزی یک‌‌بار انجام بدهید.

یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

می‌توانید با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه، یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و سه تا پنج قطره روغن ویتامین E ماسک صورت درست کنید، این ماسک را روی صورت و گردنتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید.

انتهای پیام/⠀

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است

ایتنا - لیمو حاوی مقادیر زیادی فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است که آن را به یک منبع غنی از مواد مغذی تبدیل می‌کند، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به چربی سوزی طبیعی بدن کمک می‌کند.
بر اساس نتایج مطالعه‌ای که منتشر شده است، عنوان شده که لیمو یکی از مواد آسان و موثری است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود، به ویژه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند.

به گزارش ایتنا، این مطالعه نشان می‌دهد که از هر ده نفر چهار نفر در سراسر جهان در تلاش برای کاهش وزن هستند. مصرف لیمو در برنامه روزانه افراد می‌تواند زندگی آنها را بهبود بخشد. حاوی انواع مواد مغذی حیاتی است و برای کمک به کاهش وزن افراد تاثیر خوبی دارد.
  لیمو چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟
لیمو حاوی مقادیر زیادی فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است که آن را به یک منبع غنی از مواد مغذی تبدیل می‌کند، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به چربی سوزی طبیعی بدن کمک می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کنند، که ممکن است به افزایش وزن کمک کند. علاوه بر این، فیبر موجود در لیمو باعث افزایش احساس سیری می‌شود. که احتمال پرخوری را کاهش می‌دهد. برای دستیابی به بهترین نتیجه در کاهش وزن، مصرف لیمو به صورت نوشیدنی در صبح توصیه می‌شود.
  آب لیمو و خیار
افزودن تکه‌های لیمو به آب خیار نه تنها طعم آن را بهبود می‌دهد، بلکه حس طراوت را به برنامه‌ هیدراتاسیون روزانه‌تان می‌افزاید. خیار کم کالری و سرشار از آب است. که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حفظ آب بدن بدون افزایش کالری تبدیل می‌کند، بعلاوه، خیار حاوی مقادیر زیادی  از ویتامین K و C، علاوه بر پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است که سلامت و تندرستی کلی را ارتقا می‌دهد.
  آب لیمو و نعنا
مزایای افزودن نعناع به آب لیمو نه تنها به بهبود طعم محدود نمی‌شود، بلکه شامل فواید سلامتی نیز می‌شود. نعناع به دلیل خواص تسکین دهنده‌اش که به بهبود هضم و رفع نفخ کمک می‌کند، شناخته شده است.
  آب لیمو، نعناع و خیار
اگر آب لیمو، نعناع و خیار را با هم ترکیب کنیم، یک نوشیدنی حاوی مواد مغذی فراوانی به دست می‌آید که فقط به بهتر شدن طعم محدود نمی‌شود، این ترکیب سه گانه برای حفظ هیدراتاسیون، بهبود هضم و افزایش متابولیسم منجر می‌شود که به کمک تلاش‌های افراد برای کاهش وزن سالم منجر می‌شود.
  آب زنجبیل نعناع لیمو 
برای تازه کردن طعم و افزایش فواید سلامتی، توصیه می‌شود زنجبیل را به آب لیمو و آب نعناع اضافه کنید. زنجبیل به دلیل فواید گوارشی و توانایی آن در کاهش التهاب شناخته شده است. زنجبیل این ترکیب را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی کاهش وزن تبدیل می‌کند.
  خیار، آب لیمو، زنجبیل و نعناع 
این ترکیب با طراوت دارای انواع مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و کمک به سیستم گوارشی است. ضمن اینکه خیار، آب لیمو، زنجبیل و نعناع از تلاش های کاهش وزن شما پشتیبانی می‌کند و در عین حال احساس شادابی و انرژی را در شما حفظ می‌کند.

دیگر خبرها

  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)