Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، شورای عالی قرآن شهرداری تهران با برپایی غرفه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، فعالیت‌های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های خانه‌های قرآن و عترت ۳۵۴ محله شهر تهران و ۱۱ دارالقرآن مرکزی پایتخت و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش‌های قرآنی را در معرض دید عموم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان آغاز فعالیت این غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تاکنون شهرداران مناطق مختلف تهران و مسئولان فرهنگی از این غرفه بازدید به عمل آورده و در جریان نحوه فعالیت‌های غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران قرار گرفته‌اند.

از جمله این موارد می‌توان به حضور محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در غرفه شورای عالی قرآنی شهرداری تهران که امسال برای نخستین بار برپا شده است، اشاره کرد. وی با حضور در این غرفه در جریان نحوه ارائه مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های ترویجی قرآنی قرار گرفت و کودکان حاضر نیز در جریان این بازید به اجرای سرود قرآنی پرداختند که با استقبال حضار و خانواده‌ها مواجه شد.

همچنین، احمد جاودانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ضمن حضور در غرفه شورای عالی قرآن از بخش‌های مختلف این غرفه که به منظور ارایه دستاورد‌های قرآنی شهرداری تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دایر شده بازدید بعمل آورد.

دی این بازدید، سید حسین موسوی بلده، رییس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری و نماینده شورای اسلامی شهر تهران در امور قرآنی در گفت‌وگویی در خصوص زمینه‌های همکاری متقابل در جهت تقویت هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تهران سخن گفت.

در هفتمین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز، حجت‌الاسلام مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران بازدید کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام مازنی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف غرفه شورای عالی قرآن در جریان فعالیت‌های قرآنی در شهرداری قرار گرفته و بر تداوم و برنامه‌ریزی جدی به منظور ارایه فعالیت‌های نوین آموزشی در حوزه قرآن تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های قرآنی موجود در سطح محلات و مناطق تهران گزارش فعالیت‌های قرآنی شهرداری توسط مجموعه‌های مرتبط را به سمع ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسانده و خواستار حمایت همه جانبه قانون‌گذاران از توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرداری تهران و تحقق سهم شهرداری تهران از بودجه قرآنی کشور شد.

خسروآبادی و حاجوی، شهرداران مناطق ۵ و ۷ تهران نیز از غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بازدید به عمل آوردند.

در پی این بازدید، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، ضمن بیان وضعیت قرآنی در مناطق ۵ و ۷ شهرداری تهران از اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته توسط این دو منطقه تقدیر کرد و خواستار اهتمام بیشتر در پیگیری امور قرآنی توسط دارالقرآن‌های مرکزی مناطق شد.

گفتنی است، حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی در مناطق یادشده از اولویت‌های مدیریت شهری در آن مناطق بوده که در این نشست بر اهمیت آن تأکید شد.

یادآور می‌شود، دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۵ و ۷ از جمله تخصصی‌ترین مراکز قرآنی شهر تهران هستند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا نمایشگاه قرآن مازنی موسوی بلده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با میزان بالای بازدیدکنندگان همراه بود، با چند رویداد به کار خود ادامه داد. ابتدا بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن که میزبان حدود ۲۵ کشور و موسسات مردمی از کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی بود، به کار خود پایان داد. 

از کشور‌های مسلمان همچون امارات متحده عربی، الجزایر، عربستان سعودی، تونس، کویت، تایلند، بنگلادش، عراق، فلسطین، مالزی، اندونزی، سریلانکا، هند، بحرین، پاکستان و کشور‌های غیرمسلمان همچون فرانسه، چین، کرواسی و روسیه دعوت شده بود.

به قولِ حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم، در سی‌و‌یکمین دوره از نمایشگاه قرآن هنرمندان قرآنی در کنار آثارشان در غرفه بین‌الملل حضور داشتند. چراکه می‌خواهیم انتقال مهارت و دانش هم صورت گیرد. ما کارگاه‌ها و نشست‌هایی را طراحی کردیم و در آن نشست‌ها خطاطان قرآنی ایران با خطاطان خارجی کار مشترک ارائه می‌دهند. امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم ابتکاری رخ داده، که منجر به شکل‌گیری دیپلماسی قرآنی شده است. ما بجای اینکه خودمان را قانع کنیم که سه چهار کشور در بخش بین‌الملل حضور یابند، از همه کشور‌ها دعوت کردیم تا ظرفیت‌های قرآنی خود را به نمایشگاه بیاورند.

علاوه‌بر آن، در هشتمین شب از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه همدم که زیر مجموعه بخش تبیان است، مراسم عقد یک زوج که از طریق همین اپلیکیشن آشنا شده بودند برگزار شد. رونمایی از سرود ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن با عنوان «می‌خوانمت ۲»، برپایی جشن ۲۱ سالگی ایکنا از دیگر بخش‌های نمایشگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است