Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:37:56 GMT

توقیف خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در سرخس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۲۹۵

توقیف خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در سرخس

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس از توقیف یک خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل احمدی در گفتگو با نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: خودروی توقیف شده حامل ۱۰۰۰ قطعه مرغ زنده از یک مرغداری فاقد هویت بهداشتی در شهرستان نیشابور به مقصد فروشگاه های غیرمجاز شهرستان سرخس بود که با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخس توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس افزود: مرغ های توقیف شده توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی از لحاظ بالینی بازدید و معاینه شده و برای تشخیص دقیق و قطعی قابلیت مصرف برای انسان، تحت تدابیر امنیتی به کشتارگاه طیور اعزام شدند تا کشتار شده و لاشه ها توسط دامپزشک مستقر در کشتارگاه بازرسی شوند؛ همچنین نمونه خون گرفته شده از مرغ ها به آزمایشگاه مرجع فراورده های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال شدند.

 

 

وی با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان بهداشتی بیان داشت: مالک و راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی و به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان به دادستانی و تعزیرات حکومتی شهرستان سرخس معرفی شدند.

 

 

احمدی در پایان از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود از مصرف گوشت مرغ های کشتار شده در فروشگاه های غیرمجاز و فاقد بسته بندی بهداشتی خودداری کرده و از بسته بندی های گوشت مرغ کشتار شده در کشتارگاه های مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار می شوند و دارای مشخصات تاریخ تولید و انقضا و تاییدیه دامپزشکی هستند، استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۹ اسفند لغایت ۲۲ فروردین ماه در سطح استان زنجان اجرا و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، تاریخ گذشته و مشکل‌دار در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غداخوری‌ها ضبط و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار متعددی فعالیت داشتند، گفت: ۷ هزار و ۴۹۸ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل، انجام و ۸ مورد پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در همه ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 6081311

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان