Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا قربانی، در نشست مسئولان این صندوق با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات دوار و نیروگاهی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری از قبیل گشایش اعتبار داخلی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای تسهیلات در تأمین مواد اولیه مورد مصرف در شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، گفت: این روش، روش خوب و کارآمدی برای شرکت‌ها به شمار می‌آید؛ زیرا اخذ تسهیلات روندی طولانی‌تر و هزینه‌های سربار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره چگونگی دریافت ضمانت نامه‌های اعتباری از بانک‌ها توضیح داد: در این زمینه طی تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌ها به امضا رسانده‌ایم، ابتدا صندوق، اعتبارسنجی اولیه را انجام می‌دهد و حد اعتباری برای شرکت‌ها مشخص می‌کند و سپس سریعاً با یک نامه به صورت مستقیم جهت دریافت ضمانت‌نامه به بانک معرفی می‌شوند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین تسهیل در صدور ضمانت‌نامه بانکی از طریق مدل مشارکت در میزان ودیعه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری است، یعنی صندوق در بخشی از ودیعه‌گذاری که به نوع ضمانت‌نامه بستگی دارد، مشارکت می‌کند. بدین ترتیب به حفظ نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه ضمانت‌نامه کمک خواهد کرد.

قربانی به رایزنی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با تعدادی از بانک‌ها برای استقرار در محل این صندوق برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: با تدبیری که اندیشیده شده است، شعب این بانک‌ها در حال انتقال به مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر بهره‌مندی از خدمات بانکی در محل صندوق می‌توانند به نزدیکترین شعبه بانکی مراجعه و ضمانت‌نامه مورد نیاز خود را سریعاً دریافت کنند. در این زمینه تفاهم لازم با بانک‌های سراسر کشور انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت نامه اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به چالش‌های ضمانت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مسئله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه، از دی‌ماه سال گذشته صندوق به صورت آزمایشی در پنج استان گلستان، مرکزی، اصفهان، البرز و قزوین راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز با ابلاغ تسهیلات، عملیات راه‌اندازی آن در کل کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد حیات درباره نحوه کارکرد صندوق ضمانت، بیان کرد: از آنجایی که موضوع ضمانت مددجویان در اختیار شعب بانک‌ها قرار دارد و معمولا در این زمینه نیز مقداری سلیقه‌ای رفتار می‌شود و مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات باید دارای ضامن‌های کارمند رسمی با چک باشند و باتوجه به اینکه مددجویان، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی‌توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند، براین اساس در کنار تلاش‌های دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت، کمیته امداد با راه‌اندازی صندوق ضمانت و با استفاده از ابزار‌های در اختیار سعی کرده ضمانت افراد را تسهیل کند.

فیروزآبادی یادآور شد: با راه‌اندازی صندوق، به عبارتی صندوق ضمانت کمیته امداد، ضامن مددجویان خواهد شد و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

به گفته وی، صندوق ضمانت کمیته امداد دارای سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که از سوی کمیته امداد و وزارت اقتصاد به صندوق اختصاص یافته است.

مدیرعامل بنیاد حیات در پاسخ به این سوال که صندوق ضامن چه مددجویانی خواهد شد؟ توضیح داد: برای ضمانت، عمده مسئله ما در زمینه زنان سرپرست خانوار است. هدف‌گذاری ما برای سال اول این بوده که بتوانیم جامعه ۴۰۰۰ نفری را ضمانت کنیم و در برنامه هفتم کمیته امداد پیش‌بینی شده برای متوسط سالی ۱۰ هزار نفر از طریق این صندوق ضمانت داده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند