Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:29:43 GMT

بذر مورد نیاز واحدهای کشاورزی قم تامین می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۵۶۹

بذر مورد نیاز واحدهای کشاورزی قم تامین می شود

قم - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تامین و تولید بذر موردنیاز واحدهای کشاورزی مانند ذرت، گندم، جو و کلزا و همچنین تامین کود و سم برای حفظ اشتغال موجود در دستور کار مدیران این سازمان قرارگرفته است.

به گزارش ایرنا، عباس پورمیدانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بخشی از نهاده های موردنیاز واحدهای دام و طیور استان تامین ‌شده و برای ادامه فعالیت‌ این واحدها مشکلی احساس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: حمل ‌و نقل نهاده های دام و طیور با مشکل کلی در کشور همراه بوده که این مساله انرژی بسیار زیادی را از جهاد کشاورزی قم می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تکمیل 28طرح نیمه‌ تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش جهاد کشاورزی با ایجاد اشتغال برای 118 تن و اعتبار 18 میلیارد تومان، در سال 98 دنبال می‌شود.

** معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این جلسه، تاکید کرد: دستگاه‌های استانی با برخی بی‌توجهی‌های خود در قبال مطالبات مردمی سبب سرخوردگی تولیدکنندگان بخش‌های صنعتی و تولیدی نشوند.
مهرداد غضنفری بیان کرد: بانک‌های استان تا وارد شدن کامل واحدهای تملیکی به چرخه تولید و اشغال باید گزارش‌های ادواری خود را به مسئولان استانی ارائه دهند.

** حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم نیز اظهار داشت: در سامانه بهین یاب رونق تولید، طرح های نیمه ‌تمام گردشگری قم با کمتر از پیشرفت 60 درصد فیزیکی در نظر گرفته ‌شده و امکان تخصیص اعتبارات به آن‌ها از بین رفته است.

** همچنین رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه قم تصریح کرد: در زمینه سرانه تسهیلات موردنیاز برای ایجاد اشتغال احتمال برخی تجدیدنظر و بازنگری‌های ملی وجود داشته که وضعیت اتمام طرح‌های نیمه ‌تمام را بهبود می‌بخشد.
محمود نوربخش ادامه داد: درصورتی ‌که استان نتواند سهم 20 درصد ابتدایی خود را از محل تسهیلات کشوری درزمینه ایجاد اشتغال را جذب کند امکان جذب مبالغ بیشتر نیز از بین می‌رود.

** معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه، با اشاره به راهبرد حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی تصریح کرد: در این بخش اقدام‌های اجرایی با همفکری انجمن‌های تخصصی و دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفته است.
عبدالرضا شاملی عنوان کرد: برای تامین مواد اولیه مواد پتروشیمی و صنایع وابسته به صنعت پلیمری چهار جلسه با انجمن‌های تخصصی برگزارشده است.
وی تدابیر سازمان صمت قم در حفظ اشتغال موجود را مورد توجه قرار داد و گفت: تامین مواد اولیه 220 واحد مصرف‌کننده مواد پلیمری و 45 واحد مصرف‌کننده مواد شیمیایی به‌صورت جدی دنبال می‌شود.
شاملی افزود: همچنین برای تثبیت اشتغال موجود، تامین مواد اولیه 40 واحد صنایع غذایی به‌ ویژه در بخش تامین شکر و آرد و تامین مواد اولیه 40 واحد مصرف‌کننده مواد فلزی در دستور کار قرارگرفته است.
وی ادامه داد: سازمان صمت قم در راستای راهبرد حفظ اشتغال موجود تاییده تثبیت سفارش مواد اولیه 100 واحد تولیدی نیز را دنبال می‌کند.
در این جلسه از عملکرد سازمان صمت، جهاد کشاورزی، شرکت گاز و تامین اجتماعی استان و برخی از بانک ها در زمینه رونق تولید و ارزیابی عملکرد سال97 با اهدای لوحی توسط استاندار قم تقدیر به عمل آمد.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي قم بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حسنی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

وی افزود:  پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، ادامه داد: هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان زنجان  نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

حسنی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستان‌های استان خواند و افزود: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استان زنجان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان