Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@16:12:26 GMT

تاثیر ورود دادستانی به قیمت‌گذاری مسکن

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۶۱۲

تاثیر ورود دادستانی به قیمت‌گذاری مسکن

خبرگزاری تسنیم: مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به این‌که فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان در کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: ایجاد مجموعه‌های مبتنی بر دانش در بخش مسکن کشور بسیارمفید است، اما باید با مجموعه‌هایی که متاسفانه از واژه‌های دانش بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می‌کنند مقابله کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه مشاوران املاک از اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌های نوآورانه در حوز ه مسکن حمایت می‌کندف، اما این مجموعه‌ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی کنند در نتیجه از آشفتگی در بازار جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال افزود: متاسفانه برخی ازسایت‌ها با ارائه قیمت‌های غیر واقعی بازار مسکن را دچار تشویش کرده اند که خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت گذاری در این سایت‌ها ممنوع شد و بلافاصله پس ازچند روز تاثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که برخی وبسایت‌های مسکن با رعایت قوانین و اپلیکیشن‌ها توانایی کنترل قیمت در بازار را دارند، یادآور شد: هم‌اکنون پایه شفافیت در حوزه املاک کد رهگیری است که با مراجعه به این سامانه می‌توان شاهد شفافیت در قیمت‌گذاری‌ها بود.

خسروی ادامه داد: سال گذشته جهش قیمت مسکن را شاهد بودیم و طبق آمار ۳۱ درصد تعداد معاملات در تهران کاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود رکود بیشتری در بازار مسکن مشاهده خواهد شد؛ بنابراین با توجه به اینکه رسالت ماکاهش قیمت مسکن است باید دیدگاه‌ها را در این زمینه که اتحادیه عامل افزایش قیمت است را اصلاح کرد.

وی افق پیش روی بازار مسکن را زیر شاخص تورم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی‌ها شروع و بافت‌های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، ۱۷۴ شغل اساسی مربوط به ساخت و ساز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده اند ما باید ساخت و ساز را که باعث اشتغالزایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.

پریسا یزدان پرست مدیرعامل وب‌سایت مسکن نیز در این نشست با بیان این‌که ما یکی از جامع‌ترین وبسایت‌های املاک ایران هستیم، گفت: ما به صورت مستقیم با مشاوران املاک با هدف تسهیل در کار آن‌ها در حوزه‌های خرید و فروش و اجاره واحد‌های مسکونی و تجاری فعالیت داریم.

وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های وبسایت ما راه‌اندازی تور مجازی است که باعث می‌شود تا مشتری خانه را به صورت سه بعدی ببینند، افزود:ماهانه بیش از یک میلیون بازدید داریم که درصد خوبی از آن منجر به تماس با مشاوران املاک شده و نرخ تمدید قرارداد‌ها با مشاوران املاک نرخ خوبی است.

وی در خصوص خرید و فروش املاک سایر کشورها، گفت:‌به نظر قانونی محدودیت‌هایی برای ورود به خرید و فروش املاک خارجی داریم که قابل درک است، چون باید احتیاط‌ها را رعایت کنیم.

یزدان‌پرست با تاکید بر این‌که تاثیری روی قیمت‌گذاری مسکن نداریم و فقط با مشاوران املاک ارتباط داریم از برخورد اتحادیه مشاوران املاک با تخلفات احتمالی خبر داد و گفت: اکثر قراردا‌های ما با مشاوران املاک بزرگ است و این مسئله باعث شده تا در بازار تخصصی‌تر فعالیت کنیم. مشاور املاک در کشور‌های دیگر جزو یکی از شغل‌هایی است که با وجود فناوری همچنان باقی مانده و در واقع فناوری به کمک آن آمده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مشاوران املاک دادستانی گرانی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳»، «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
کد خبر 6078168 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان