Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:53:10 GMT

زنجان ‌رتبه ۶ کشوری را در نرخ مشارکت اقتصادی به دست آورد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۷۰۸

زنجان ‌رتبه ۶ کشوری را در نرخ مشارکت اقتصادی به دست آورد

استاندار زنجان با اعلام اینکه سهم اشتغال در بخش کشاورزی در کشور به طور متوسط ۱۷.۷ درصد است، گفت: زنجان در کشور رتبه ۶ نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه دو نرخ بیکاری بین افراد ۱۵ تا ۲۴ سال را دارد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعداز ظهر امروز در نخستین کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه در سال 97 نسبت به سال 96 تقریبا 19 هزار فرصت شغلی ایجاد شده ‌و آمار بیکاران 5 هزار نفر در سال 97 کاهش یافته است، اظهار داشت: باید برای آمارهای ارائه شده راهکار ارائه دهیم صرفا گزارش آمار مهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زنجان در کشور رتبه 6 نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه دو نرخ بیکاری بین افراد 15 تا 24 سال را دارد، افزود: این رتبه‌ها نکات مثبت استان هستند ولی با این وجود در برخی آمارها پایین‌تر از رتبه کشوری هستیم.

ایجاد اشتغال برای زندانیان خراسان شمالی در دستور کار استپیشنهاد تخصیص سالانه 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییکرمانشاه| نظارت دیوان محاسبات عاملی برای کاهش انحرافات در تسهیلات اشتغال‌زاست

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی به طور متوسط 17.7 درصد است اما استان زنجان با 30.3 در رتبه دوم کشور قرار دارد و 12.6 درصد نسبت به نرم کشوری بالاتر است، همچنین در بخش صنعت نیز متوسط کشوری 32 درصد اما زنجان 33.1 درصد است و نسبت به متوسط کشور 1.1 بیشتر است.

وی افزود: سهم بخش خدمات در زنجان 36.7 درصد است و نسبت به متوسط کشوری 13.7 درصد کمتر بوده و نسبت به استان نخست که 49.7 است نیز روند کاهشی دارد و این روند کاهشی نسبت به کشور و استان اول معنی‌دار است.

حقیقی گفت: تفاوتی که در کشاورزی و خدمات داریم با جهش‌ها درست شدنی نیست استان باید علاوه بر جابه‌جا کردن کمیت‌ها باید کیفیت‌ها را نیز جابه‌جا کند و موجب ایجاد ارزش افزوده بالا شود.

وی با بیان اینکه در کشاورزی نتوانسته‌ایم سهم ارزش افزوده بالاتر ایجاد کنیم، تصریح کرد: در بخش دامداری باید علاوه بر کمیت ارزش افزوده نوینی ایجاد کرد.

به گفته استاندار زنجان از هر 7 شغل ثابت ده اقتصاد برتر جهان یک شغل مختص گردشگری است و 60 درصد کشورها رتبه جاذبه تاریخی کمتری نسبت ایران دارند و ما از نظر جاذبه رتبه تاریخی گردشگری رتبه 15 را داریم و کشورهای دیگر قابل مقایسه با ما نیستند اما توانسته‌اند ارزش افزوده و شغل ثابت ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه ماندگاری مسافرین در زنجان در ایام عید سال جاری از 25 ساعت به 48 ساعت افزایش یافت، گفت: باید گردشگری در استان اولویت بزرگی باشد، اگر مطالعه شده پیش نرویم ارزش افزوده ایجاد نمی‌شود.

حقیقی تاکید کرد: در سال 98 برنامه‌هایی که برای اشتغال وجود دارد باید هدفمند، معین و عملیاتی باشد و کلی‌گویی صورت نگیرد، لازم است کمیته نظارت بر ایجاد اشتغال فعال شود و هر دو ماه یک بار گزارش عملکرد صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رفیعی با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب و شکل گیری گفتمانی در این خصوص، تاثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت.

وی افزود: تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷، هشت درصد و در سال ۹۸ نیز ۱۱ درصد نسبت به قبل کاهش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است و باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی گفت: در سال ۹۸ در شرایط کرونایی ۱۶ هزار و ۳۳۲ ولادت به وقوع پیوست و در سال ۹۹ هم ۱۵ هزار و ۱۴۶ ولادت در استان ثبت شد که این میزان ولادت، کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد، افزود: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش یک و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های تشویقی و وقوع برخی شرایط موجب بروز این مهم شد، گفت: اقدامات خوبی در اجرای سیاست‌های فرزندآوری در استان انجام گرفت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه کار‌های فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم نهاد درخصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود، افزود: فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

رفیعی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند، ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با تمامی مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد