Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:25:46 GMT

حرم روح الله؛ میعادگاه عاشقان در لیالی قدر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۸۳۷

حرم روح الله؛ میعادگاه عاشقان در لیالی قدر

شهرری- ایرنا- حرم مطهر امام خمینی(ره) در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه میعادگاه عاشقان و شیفتگان اسلام و مومنان است و آنان که دل در گرو حضرت دوست دارند در لیالی قدر نیز در آستان این امام رئوف گرد هم می آیند تا رسم دلدادگی را به جای آورند.

به گزارش ایرنا، شب های قدر اوج معنویت رمضان است، شب هایی که زندگی مومن در آن سراسر رنگ خدا می گیرد و پهنه ای است که روزه دار بر آن می ایستد و بر همه ما سوای حق پشت می کند و در خلوت پر راز شب با عبودیت محض در پیشگاه خداوند همه چیز و حتی خود را به فراموشی می سپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرم مطهر امام خمینی(ره) و بهشت زهرا(س) همچون گذشته میزبان هزاران نفر از مردم مومنی است که سعی در ایجاد خلق صحنه های زیبا و عاشقانه را دارند تا در لیالی قدر به میزبانی این مکان مقدس از درگاه خداوند متعال نجات از آتش قیامت را خواستار شوند.

** برنامه های ویژه حرم مطهر در لیالی قدر
مدیر روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح برنامه های حرم مطهر در لیالی قدر پرداخت و گفت: برنامه معنوی شب های قدر با حضور بیت شریف امام راحل و اقشار مختلف مردم مانند سنوات گذشته از ساعت 22:30 آغاز و در ساعت 2 بامداد به پایان می رسد.
حمید رضا سرمد سعیدی عنوان کرد: جمعه (سوم خرداد ماه) مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان آغاز و حاج احمد شربیانی در این مراسم مداحی خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین در شب بیست و یکم ماه رمضان نیز حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری سخنرانی خواهد کرد، ضمن اینکه مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان نیز با مداحی حاج مهدی منصوری برگزار خواهد شد.
سرمدی با بیان اینکه طبق روال همه ساله تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر در این شب ها از ویژه برنامه ها خواهد بود، اضافه کرد: این مراسم ها با حضور اعضای بیت شریف امام راحل، مقامات کشوری و لشکری، خانواده های معزم شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد.

** تمهیدات ویژه بهشت زهرا(س) در لیالی قدر
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه به تمهیدات ویژه این سازمان در لیالی قدر اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته مراسم ویژه شب های قدر با حضور خانواده های معزز شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در شش نقطه از گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می شود.
سعید خال ادامه داد: سازمان بهشت زهرا(س) برنامه های ویژه ای برای مراجعه کنندگان در شب های قدر در گلزار شهدا از ساعت 22 همراه با سخنرانی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه در شب های قدر تمامی درب های بهشت زهرا(س) به روی مراجعه کنندگان باز است، تصریح کرد: 12 ایستگاه صلواتی در حرم امام خمینی(ره) و گلزار شهدا اقدام به توزیع افطاری و سحری برای روزه داران می کنند.
خال به خدمت رسانی ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو برای انتقال زائران به مرقد مطهر نیز اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم جهت روان سازی ترافیک و ایجاد نظم و امنیت با همکاری نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی اندیشیده شده است.
وی یادآور شد: علاقه مندان به برگزاری مراسم شب های احیا در جوار قطعات شهدا، می توانند از مسیر پیاده راهی که از پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده به قطعات مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: مراسم رسمی شبهای قدر در صحن اصلی مرقد مطهر برگزار می شود و مراسم قطعه شهدا به صورت مردمی و خودجوش است.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مراسم شبهاي قدر حرم امام خميني ره سازمان بهشت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر شیعه و استاد برجسته حوزه‌های علمیه مرحوم آیت الله بروجردی و به پاس بزرگداشت یاد و نام همه بزرگان و اندیشمندانی که در دوران محنت زای غیبت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء در انتقال میراث گرانبهای اهل‌بیت معصومین علیهم السلام به نسل‌های بعد از خود تلاش کردند، مجلس یادبودی برگزار می‌شود.

این مراسم فردا سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برپا خواهد شد.

در این مجلس استاد حاج شیخ حسین انصاریان خطیب و سخنور ارزشمند به بیان نکاتی خواهند پرداخت.

کد خبر 6085110 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مراسم یادبود آیت الله موسوی بجنوردی (ره) در موسسه یاسین + تصاویر
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل