Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- محققان کشور با انجام طرحی پژوهشی و به منظور درمان آسیب های نخاعی، تلاش می کنند با بومی‌سازی فناوری پیشرفته رابط عصب و عضله به یاری بیماران این بخش بشتابند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان کشور در حال فعالیت بر روی پروژه ای هستند که امید بیماران آسیب نخاعی را برای درمان افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با عنوان «بومی‌سازی رابط عصب و عضله برای درمان آسیب های نخاعی در حیوان مدل» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری در حال انجام است.
سحر کیانی عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان در خصوص اجرای این پژوهش با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه تحقیقات بر روی مدل های حیوانی انجام می شود، افزود: تلاش ما این است تا با تحقیق بر روی مدل های مختلف و تست هر گونه آسیب نخاعی نتایج جامعی را ارائه دهیم.
وی ادامه داد: البته برای این کار و پیشرفت سریع کار نیاز به حمایت بیشتری وجود دارد زیرا به عنوان مثال هزینه خرید هر میمون حدود 6 تا 7 میلیون تومان است.
این پژوهشگر حوزه علوم شناختی با ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این طرح گفت: طرح به این صورت است که آرایه های الکترودی کوچکی بر اساس شدت بیماری بر روی نخاع یا عضله قرار می گیرد و پس از آن به وسیله رابطی که بر روی مغز قرار دارد به صورت بیسیم حرکت کنترل می شود. در این صورت فرمان حرکتی از ناحیه مغز به عضله منتقل می شود بدون اینکه این پیام عصبی از نخاع عبور کند.
وی همچنین بیان کرد: این فناوری پیشرفته به افراد دارای آسیب نخاعی و افرادی که بافت نخاع را از دست داده اند کمک می کند تا با وجود رابط، عضلات را وادار به حرکت کنند. در حال حاضر نیز با همکاری محققان دانشگاه صنعتی شریف آرایه های الکترودی اولیه ساخته شده است و تحقیق را با مدل موش آغاز کردیم و با تکمیل این فاز مرحله تحقیقات انسانی را آغاز می کنیم.
علمی ** 1836 **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري آسيب نخاعي رويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه عمران، گفت: در حال حاضر انبوهی از شرکت‌ها و هسته‌های فناور خوش‌نام در حوزه‌های سخت و نرم‌افزار عمران وجود دارند که برای دانش‌بنیان شدن پشت درهای معاونت علمی ریاست‌جمهوری به انتظار مانده‌اند و این در حالی است که این شرکت‌ها در رنکینگ جهانی در رده‌های اول قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین غفاری امروز در سلسله نشست‌های نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با عنوان «فرصت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش آسیب‌پذیری لرزه‌ای کلانشهرهای کشور» که به صورت آنلاین از سوی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد، گفت: در دسته‌بندی فناوری به نرم و سخت باید گفته شود که بزرگترین چالش ما در بخش نرم‌افزاری، نبود بیگ دیتا یا کلان داده است، در حالی که شهرداری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سال‌ها است داده‌هایی را در اختیار دارند و نیاز است که شبکه‌ای از داده‌های کلان برای ساختمان‌های بلندمرتبه ایجاد شود.

وی، نبود پلتفرمی برای تحلیل داده را بعلت بی‌توجهی نهادهای رگولاتور به مقوله مهندسی دانست و ادامه داد: می‌توان ادعا کرد که اگر مسؤولان فناوری‌گریز بودند، اکنون فناوری‌ستیز شده‌اند.

غفاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نهاد رگولاتوری در حوزه دانش‌بنیان‌ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر انبوهی از شرکت‌ها و هسته‌های فناور خوش‌نام در حوزه‌های سخت و نرم افزار عمران وجود دارند که برای دانش‌بنیان شدن در پشت درهای معاونت علمی به انتظار مانده‌اند و این در حالی است که این شرکت‌ها در رنکینگ جهانی در رده‌های اول قرار می‌گیرند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در حوزه عمران با تاکید بر اینکه نیاز است تا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان رگولاتوری دانش‌بنیان‌های این حوزه معرفی شود، اظهار کرد: در این حوزه، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش مقاوم‌سازی به نظر من لکه ننگی بر این حوزه است، نمونه آن اقدام مرکز تحقیقات راه و مسکن است که در ویرایش ۲۸۰۰ فناوری نوین و نوظهوری را در این زمینه معرفی کرد و هسته‌های فناور اقدام به توسعه این فناوری کردند، ولی بنا به دلایلی اعلام شد که از این فناوری برای مقاوم‌سازی استفاده نشود.

وی تاکیدکرد: این گونه اقدامات موجب می‌شود که مهندسان دیگر به آیین‌نامه‌ها اعتماد نکنند.

غفاری با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، گفت: تصور عموم بر این است که دانش‌بنیان‌ها مشمول معافیت مالیاتی و تسهیلات کلان می‌شوند و این در حالی است که تسهیلات کلان تنها در اختیار شرکت‌های دانش بنیان بزرگ قرار می‌گیرد و از سوی دیگر ما همواره متهم می‌شویم که اقدامی صورت نمی‌گیرد، ولی نباید وضعیت دانش‌بنیان‌های ایرانی را که تحت اعمال سختگیرانه‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت قرار دارد، با شرکت‌های سایر کشورها مقایسه کرد.

این فناور اضافه کرد: اگر شهرداری ادعا می‌کند که هیچ شرکت دانش‌بنیانی تاکنون نتوانسته است میراگردها و دمپر قابل قبولی را به تولید برساند و آنها به سمت واردات این فناوری می‌روند، بهترین راهکار آن انعقاد خرید تضمینی است و در صورتی که شرکتی توانست این فناوری را به توسعه برساند، از آنها خریداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • دانش و فناوری بومی رمز موفقیت مقابله با تهدید خارجی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن