Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک از اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی عرصه‌های فرسوده و راهبردهای مشارکت جویانه در محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده اراک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر پور سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه ۴۵۴۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونت‌گاه غیررسمی است بیان کرد: بیشتر این مناطق با کاربری‌های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجادشده و در این مناطق مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز یا وجود ندارد و یا در حد ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر پور اظهار کرد: درمجموع ۲۳ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزارنفری کلانشهر اراک در محله‌های حاشیه‌ای سکونت دارند.

وی از اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی عرصه‌های فرسوده و راهبردهای مشارکت جویانه در محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده اراک خبر داد و افزود: این طرح‌ها با مجموع اعتبار ۱۶۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال با محوریت شهرداری اراک از سال گذشته در مناطق حاشیه‌ای قنات ناصری، کوی سجادیه، کوی امام علی (ع)، شهدای صفری، باغ خلج و محله بازار کلید خورده و بخش مهمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک توضیح داد: ایجاد و راه‌اندازی چهار ساختمان مرکز چند عملکردی باهدف جلب مشارکت‌های اجتماعی ساکنان مناطق حاشیه‌ای، ایجاد و بهبود فضای سبز، نوسازی پیاده راه حصار در محله بازار، پله گذاری معابر و هدایتگری آب‌های سطحی، تأسیس مرکز فرهنگی، بهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر، ایجاد هسته گفتمان محله، ساماندهی گورستان و ساخت پارک محله‌ای ازجمله طرح‌هایی است که شهرداری اراک در مناطق حاشیه‌ای با محوریت بازآفرینی شهری در دست انجام دارد.

وی، مجموع اعتبارات بازآفرینی شهری استان مرکزی در سال گذشته ۳۶۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: سهم اراک از این مبلغ ۲۶۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال تعریف‌شده بود و به‌غیراز شهرداری، بسیج سازندگی، مرکز بهداشت، آبفا ، بهزیستی، میراث فرهنگی، توزیع برق و فنی و حرفه‌ای نیز از اعتبارات تخصیصی ستاد اراک سهم اجرایی داشته و طرح‌هایی را در دست انجام دارند.

جعفرپور اظهار کرد: از مجموع اعتبارات تخصیصی ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی ۷۲ درصد اعتبار سهم ستاد اراک و ۲۸ درصد سهم ستاد بازآفرینی شهرستان ساوه است و طرح‌های بازآفرینی شهرداری اراک نیز سال ۹۷ از کل اعتبار تخصیصی این شهرستان ۶۴ و هفت‌صدم درصد را شامل شده است.

وی، بهبود کیفیت زندگی و زیست پذیری در محله‌های ناکارآمد شهری را هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: بازآفرینی شهری سیاست جامع، یکپارچه و هماهنگی است که برای مواجه با ناکارآمدی عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کالبدی در محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای تعریف‌شده است.

جعفرپور ادامه داد: دبیرخانه ستاد شهرستان اراک در افق سال ۱۴۰۰ با برگزاری ۹ نشست، ۵۶ مصوبه را در راستای کمی و کیفی برنامه‌ها و طرح‌های بازآفرینی شهری تدوین کرده و با در نظر گرفتن چشم‌انداز برنامه ششم توسعه بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدی را با توجه به ظرفیت محله‌های حاشیه‌ای دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بر اساس تبصره یک ماده ۲ آیین‌نامه داخلی ستاد بازآفرینی شهرستان اراک در راستای تحقق ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه در محله‌های ناکارآمد مداخله و ترمیم و بهبود مناسبات این کانون‌های جمعیتی را پی می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح ۳۹۲ نوسازی واحد مسکونی بافت فرسوده استان سمنان به میزبانی شاهرود ضمن بیان اینکه نوسازی بالغ بر ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است، ابراز داشت: کار تکمیل نوسازی ۲۵ هزار منزل مسکونی در بافت فرسوده به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه ۸۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده به بهره برداری رسیدند، افزود: افزایش بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده از موضوعاتی که مورد توجه دولت سیزدهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای سال جاری آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید هدف گذاری شده است، ابراز داشت: در تلاش هستیم تا ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کد خبر 6082187

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید