Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «کارلوس رافائل فاریا تورتوزا» سفیر ونزوئلا در روسیه همه شایعات در خصوص ایجاد پایگاه نظامی روسیه در خاک ونزوئلا را رد کرد و آن را «بی‌اساس» دانست.

فاریا گفت: اخیرا رسانه‌ها گزارش‌هایی در این خصوص منتشر کرده‌اند. من نمی‌دانم که از کجا چنین اطلاعات بی‌اساسی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچکس از مقامات کابینه ما و دولت مسکو سخنی از ایجاد پایگاه نظامی [روسیه] در ونزوئلا نگفته‌اند.

این مقام با اشاره به اینکه انتشار چنین اخباری بخشی از سیاست‌های خصمانه آمریکا در عرصه بین‌الملل است، افزود: شما باید از آمریکایی‌ها بپرسید که چند پایگاه نظامی در سراسر جهان دارند. فقط هفت پایگاه آن‌ها در مرز ونزوئلا با کلمبیا قرار دارد.

فاریا تاکید کرد کاراکاس و مسکو روابط بسیار خوبی دارند و همواره در زمینه‌های مختلف از جمله دفاعی با هم همکاری داشته‌اند و این همکاری ادامه خواهد داشت.

«ولادیمیر زایمسکی» سفیر روسیه در ونزوئلا نیز پیش از این گزارش‌هایی درباره مذاکره مسکو و کاراکاس درباره ایجاد پایگاه نظامی روسیه در خاک ونزوئلا را بی‌اساس عنوان کرده بود.

پیشتر نشریه «ادونس» کرواسی از حضور پیاده نظام ارتش روسیه در کاراکاس و ترس و وحشت واشنگتن خبر داده بود. این در حالی است که مسکو پیشتر برای حل بحران قطع برق در ونزوئلا بخشی از نیرو‌های خود را به این کشور اعزام کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع گزارش داد که احضار «سرگئی نچائف» سفیر روسیه در برلین در رابطه با بازداشت دو فرد روس مظنون به جاسوسی برای روسیه بوده است.

پیش از این، دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد دو شهروند آلمانی-روسی به نام‌های «دیتر اس.» و «الکساندر جی.» به اتهام جاسوسی از پایگاه‌های آمریکایی به دستور روسیه و برنامه‌ریزی برای حمله به مسیرهای حمل و نقل نظامی در شهر بایرویت در بایرن بازداشت شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896776

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل