Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:35:44 GMT

فشار خون بالا در کمین اهالی آستارا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۰۲۸

فشار خون بالا در کمین اهالی آستارا

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بیماری های قلبی و عروقی ناشی از فشار خون بالا علت عمده مرگ و میر در این شهرستان است و شهروندان با کنترل رایگان فشار خون در مراکز بهداشتی و درمانی، خود را در برابر این عارضه ایمن کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا نظام عباسی روز سه شنبه در جلسه کارگروه برون سپاری بسیج ملی کنترل فشار خون در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: سال گذشته 210 بیمار قلبی عروقی ناشی از فشار خون در آستارا جان خود را از دست دادند و اغلب آنها هشدارهای بهداشتی در مورد کنترل فشار را جدی نگرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان از 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 15 خرداد ماه برای جلب توجه و مشارکت مردم اطلاع رسانی، و از آن روز تا 15 تیرماه به بیماریابی و درمان اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: افراد بالای 30 سال جامعه هدف این طرح هستند و در شهر آستارا 37 هزار نفر و در شهر لوندویل حدود هشت هزار نفر تحت کنترل و سنجش فشار خون قرار خواهند گرفت و به همکاری دستگاه های اداری مختلف نظیر جمعیت هلال احمر، شهرداری ها و رسانه ها نیاز داریم.
عباسی گفت: بر اساس آمارهای کشوری، 60 درصد از 15میلیون فرد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند و فقط 37 درصد بیماران برای درمان مراجعه می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ایجاد حساسیت بین مردم برای کنترل فشار خون، ترویج ورزش و کاهش وابستگی به زندگی ماشینی را ضروری دانست و از دستگاه های اداری و خبرنگاران خواست، به صورت مستمر و دوره ای جهت مقابله با این بیماری برخیزند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فشار خون آستارا شبكه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

 به گزارش تابناک، سنگ‌ها بیشترین بار بیماری مرتبط با دستگاه ادراری را دارند و سنگ کلیه همراه با سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی در کشور هستند.
یک سوم جراحی‌های اورولوژی در کشور هم برای سنگ کلیه انجام می‌شود. ابتلا به سنگ کلیه جزو بیماری‌هایی است که به ژن ارتباط ندارد، اما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط جهانی به آن مبتلا می‌شوند؛ موضوعی که دیروز در بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران مطرح شد.

همچنین در باره اینکه چه عاملی بیشترین دلیل سنگ‌ساز شدن کلیه‌ ایرانی‌هاست یا با کنترل 2 بیماری بسیار رایج در کشور به راحتی می‌توان جلوی نارسایی کلیه‌ها و هزینه‌های قابل توجه به نظام سلامت را گرفت، صحبت شد. البته ایران در رشته جراحی‌های مختلف دستگاه و مجاری ادراری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیشگام است و بسیاری از جراحی‌های نوین این حوزه در کشور انجام می‌شود.

 

بیماری‌های مهم اورولوژی

برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری 2 رشته مهم وجود دارد؛ نفرولوژی مربوط به بخش داخلی کلیه و اورولوژی هم برای بیماری‌های مرتبط با دستگاه‌ ادراری که در بخش سلامت، پیشگیری، کاهش خطرپذیری، همچنین درمان دخالت دارد. در این حوزه بیماری‌های مختلفی وجود دارد که بسیار مهم هستند، ازجمله کاهش فعالیت کلیه و نارسایی این عضو، بیماری‌های مادرزادی، عفونت‌ها و سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه، پروستات و...

 

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

بسیاری از بیماری‌ها با غربالگری قابل پیشگیری و حتی درمان در همان مراحل اولیه هستند. این مسئله درباره کنترل بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری هم اهمیت دارد چون 2بیماری‌ مهم وجود دارد که می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود؛ دیابت و فشار خون. اگر غربالگری به موقع درباره آنها انجام شود بسیاری از بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. درصورت ابتلا هم اگر شرایط بیماران کنترل شود، منجر به نارسایی کلیه نخواهد بود. بیماری‌های کلیوی بار عظیمی برای دولت و نظام سلامت دارد، به‌ویژه در بحث دیالیزو پیوند.

 

عامل مهم بروز سنگ

یکی از عوامل مهم شیوع سنگ‌ کلیه در ایران درجه حرارت است، چون در منطقه نیمه خشک قرار گرفته، در استان‌هایی که گرما بیشتر است سنگ کلیه شیوع بیشتری دارد. یک سوم جراحی‌های اورولوژی برای سنگ کلیه، یک سوم مرتبط با سرطان‌ها و یک سوم هم سایر اعمال جراحی مرتبط با دستگاه ادراری است.

 

همه بیمار می‌شوند

بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری به نوع بیماری بستگی دارد و دو نوع آن در کشور ما مشابه دیگر کشورها شایع‌تر است. پروستات و سنگ کلیه. نکته مهم اینکه بیماری‌های کلیه همه طیف‌های جامعه را دربرمی‌گیرد از نوزادان تا سالمندان. یعنی از همه گروه‌های سنی به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند.

 

روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است